14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    bjk

Prullenbak probleem

Hoi luitjes,

ik heb me al tijden gek gezocht naar een oplossing voor het volgende; als ik op mijn Mac iets verwijder word het direct verwijdert ipv naar Trash te verhuizen. Dit gebeurt ook alleen als ik vanaf mijn Mac verwijder niet vanaf een externe schijf, ik heb alle oplossingen die ik heb gevonden geprobeerd maar ik heb de “Golden Nugget” nog niet gevonden.
    Bevoegdheden opnieuw instellen, veilig verwijderen in/uitschakelen, zelf via terminal een aantal dingen geprobeerd maar nog steeds geen oplossing helaas.

Iemand nog andere ideeën of misschien zelfs de oplossing? Erg storend is het niet, timemachine draait braaf door en mocht ik een foutje maken is het te herstellen maar toch,…..

Bijdrager
    guus

weet niet of hetzelfde probleem is, maar sinds de update naar 7.2, blijft mijn prullenbak ook leeg, echter de icoon in dok geeft aan dat er wat in prullenbak zit.
    als ik bij die lege prullenbak dan herstel verplaatsen onderdeel, dan zet hij ze netjes terug.

Moderator
    Night

Het makkelijkste is om de .Trash folder in zijn geheel te deleten en daarna direct te herstarten. OSX maakt dan als het goed is een nieuwe .Trash folder aan en hopelijk is het probleem dan opgelost…

Maar eerst zou ik eens zoeken op .Trash om te kijken waar die allemaal staan (just in case er verschillende Trash folders op jouw systeem voorkomen).

Bijdrager
    bjk

Hoi luitjes dank jullie maar de oplossing van Night heb ik zelf gevonden en geprobeerd maar helaas .Trash is nergens te vinden en te verwijderen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

“.Trash” is een onzichtbare map in je thuismap. Kies in het “Ga” menu “Ga naar map” en typ in: ~/.Trash.
    Hier kun je o.a. lezen hoe je via de terminal een nieuwe trash folder aanmaakt.

Bijdrager
    bjk

Hoi Hendrik,

ook jouw oplossingen zijn niet succesvol helaas. Als ik naar de map trash ga op jouw zoektechniek is de map onvindbaar maar in Terminal moet ik mijn admin password invoeren en op het moment dat ik dan begin met typen ben ik de pineut, ik kan niets meer invoeren. Wat ik ook toets alleen de enterkey werkt.

Inactief
    Anoniem

Heb je misschien dit Applescriptje draaien: http://hints.macworld.com/article.php?story=20030804230855953 ? Of iets anders dergelijks? Welk OS gebruik je trouwens, en hoe lang heb je dit probleem al?

Bijdrager
    bjk

Hoi Koen,

ik heb geen scriptjes draaien, heb me daar nooit in verdiept eigenlijk….;-) Maar net gekeken en niks is te vinden. Lion draai ik sinds de 1e dag en nog nooit problemen mee gehad, maar dit loopt al een hele tijd. Het viel me eigenlijk nooit op omdat ik pas de prullenmand leegmaakte als het symbooltje op gevuld stond. Maar ineens viel me op dat dit juist niet meer gebeurde

Bijdrager
    SunKeeper

Over dat wachtwoord invoeren in de Terminal:

Dat is normaal dat je niets ziet van de invoer. Je moet je wachtwoord vlot intypen en dan op enter drukken. Probeer maar.

Je moet toch onderstaande uitvoeren:

Bijdrager
    bjk

Hoi Sunkeeper,

Dit had ik al gedacht dat het niet zichtbaar was, stond ook ergens vermeld maar het is het ‘m juist dat ik het een paar keer heb geprobeerd en niks komma nada qua resultaat.

Vreemd of niet?

Bijdrager
    SunKeeper

Ja dat wel.

Terminal geeft normaal gesproken altijd antwoord. Ook als het mis loopt o.i.d.

Stond er soms heel veel in je Prullenmand? Hoe lang wacht je na het invoeren van je wachtwoord?

Bijdrager
    bjk

Er stond niks in, daarom viel me het juist ook op. Verbaasde me dat ik al een hele tijd de prullenmand niet had geleegd. En ik heb het nu een X-aantal keren geprobeerd, en elke keer wacht ik een paar minuten. Hoewel ik nooit echt hoef te wachten op mijn laptopje leek me het nu wel de enige optie. Maar terminal zegt helemaal niks terug, ook niet na inmiddels 5 minuten…..:confused:

Bijdrager
    bennolambooy

ik heb exact hetzelfde probleem

Bijdrager
    McMartin

Probleem oplossen rond direct verwijderen van bestanden en niet vullen prullenbak:

-Open Finder
    -Selecteer je thuismap
    -Rechter muisklik “Toon info”
    -Onder “Delen en bevoegdheden” selecteer je account
    -Klik onderaan op de button met het tandwieltje
    -Klik op “Pas toe op ingesloten onderdelen”

Succes

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.