8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    hasseltse huzaar

prullenbak niet te legen

Hallo Ik maak heel regelmatig op een externe HD een back-up (automatisch) en de(externe) HD was /is bijna vol .Ik weet normaal dat deze “opgeschoond” wordt als hij bijna vol is.Maar omdat de iMac HEEL regelmatig traag werd/blijft hangen heb ik zelf bestanden van de externe in de prullenmand gegooid.

Omdat ik de externe HD regelmatig hoorde dacht ik dat die het probleem veroorzaakte.
    Nu krijg ik echter de prullenbak niet geleegd (bevat beveiligde onderdelen ,wilt U alles verwijderen? en als ik dan op alles verwijderen druk dan gebeurt er niks……terugzetten gaat ook niet
    Wat moet/mag/kan ik doen om de prullenbak alsnog te legen????

Bijdrager
    SunKeeper

Houd Option ingedrukt als je op ”Leeg” klikt.

Dan worden i.i.g. de eigendomsrechten genegeerd. Mocht daardoor de bestanden vasthangen zal het hier hoogstwaarschijnlijk mee opgelost zijn.

Bijdrager
    hasseltse huzaar

jeetje….zo snel nog nooit een oplossing gekregen………..BEDANKT!

Bijdrager
    SunKeeper

(y):)

Bijdrager
    Tempest

Moest dat ook niet werken, tik je in terminal dit in (krijgt werkelijk alles weg):

rm -rf ~/.Trash/*
    Bijdrager
    hasseltse huzaar

het is gelukt hoor met de option knop
    In die Terminal durf ik nooit in te gaan…………kun je gewoon terminal open klikken intypen wat je gezegd/geschreven hebt en klaar???

Bijdrager
    Haike

Nee dat kan niet. Dat moet in programmeertaal, was dat maar waar, dan zou ik er ook wel komen. Kom er dus om dezelfde reden als jij niet…;)

Bijdrager
    SunKeeper

Zolang je niet precies weet wat de commando’s doen kun je er inderdaad beter vandaan blijven.

Vooral rm en sudo zijn gevaarlijk omdat die zonder pardon een verwijderactie uitvoeren.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.