8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Deffren

Prullenbak leegt automatisch na invoeren wachtwoord

Allen,

Ik heb sinds twee dagen iets waar ik niet uit kan komen, Apple al gebeld, zij konden mij niet verder helpen.

Ik heb een MacBook Pro met OS X 10.8.5, nooit geen problemen mee gehad, sinds deze week. Zodra ik een bestand (foto/video/muziek etc) in mijn prullenbak wil zetten – dit doe ik door hem in de prullenbak te schuiven – krijg ik de volgende melding:

Ik voer vervolgens netjes mijn wachtwoord in (dit heb ik overigens ook nooit moeten doen voordat ik dit probleem kreeg). In plaats van dat het bestand in mijn prullenbak komt, wordt deze helemaal verwijderd van mijn laptop. De prullenmand ‘leegt’ zichzelf dus direct. Leeg prullenmand veilig staat ook uit gevinkt.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing op weet, het is namelijk om gek van te worden!

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Wiki Post
    Bijdrager
    Targaryen

Ben je hier mee geholpen?

Oplossing: https://discussions.apple.com/message/22965984#22965984

Bijdrager
    Deffren

Targaryen

Ben je hier mee geholpen?
    Oplossing: https://discussions.apple.com/message/22965984#22965984

Helemaal! Bedankt!!!

Inactief
    Anoniem

Je bent blijkbaar niet de enige.

Zie Apple forum: Why is Mountain Lion asking for my password to delete files?

Edit: Never mind:-)

Bijdrager
    Deffren

Ik had er wel wat over gevonden. Durfde alleen geen ‘aanpassingen’ te doen in de Terminal na het lezen van verschillende comments.

Bijdrager
    Deffren

Topic kan gesloten worden. Ik ben echter nieuw hier, dus ik weet niet hoe dat werkt haha.

Bijdrager
    KochMac

21 December 2015:

Vanaf begin december heb ik ook met genoemd probleem te maken.
    Draai 10.8.5 op een Mac mini 4,1 met Intel Core 2 Duo processor. Ingebouwde SATA 350 GB schijf.
    Kan vanaf deze Mac niets weggooien of ik moet het direct via naam en wachtwoord doen. Dit houdt in dat niets meer in de prullenmand zit en dus ook niet is terug te halen voor dat je de prullenmand definitief leegt.

De geadviseerde links, om in de software e.e.a. te wijzigen durf ik niet aan.

Merkte dat soms na een week alles weer werkte zoals het hoort. Dus er zaten na opstarten ook weer “Recoverd files” in de prullenmand.
    Maar sinds gisteren treedt bovenstaand probleem weer op.

Sluit ik een externe HD aan of maak ik gebruik van een USB-stick, dan kan ik vanaf de externe HD of usb-stick wel files in de prullenmand gooien en eventueel weer terughalen.
    Ook kan ik meerdere files tegelijk, die ik weg wil gooien van de interne harde schijf, naar de usb-stick of externe HD verplaatsen (met cmd of Apple-toets ingedrukt) en indirect de files naar de prullenmand verplaatsen. Ze zijn dan alle in de prullenmand zichtbaar en dus eventueel weer terug te halen.

Wie kan mij aan een goede oplossing helpen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.