15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    tav

prullenbak

hallo, ik heb al enkele malen een pdf bestand verwijderd maar als ik dan de prullenbak probeer te ledigen krijg ik een melding dat het bestand nog in gebruik is ??? Waar zou dit dan nog in gebruik moeten zijn ??

Nu het verwijderen heb ik wel kunnen doen via terminal. maar waar is dit bestand dan nog in gebruik denken jullie ?

Geblokkeerd
    geanonimiseerde gebruiker

Dit komt weleens voor wanneer je het als bijlage hebt verstuurd. Als je Mail even afsluit kan je de Prullenbak vaak wel legen.

Bijdrager
    mowat

Als je normaal je mac eens uitzet en terug opstart is meestal zo’n bestand verdwenen.

Bijdrager
    SunKeeper

Niet toevallig het document zelf nog geopend en geminimaliseerd of verborgen?

Zo probeerde ik ooit een programma-icoon uit het Dock te slepen wat maar niet werkte. Pas anderhalve week later kwam ik erachter waarom, het programma was nog geopend.

In dit geval helpt herstarten niet als alles weer keurig opent en opstart via Resume.

Bijdrager
    abbenhui

Je kunt trouwens ook “in gebruik zijnde” bestanden verwijderen door in het Prullenbak menu te kiezen voor “meteen verwijderen”.

Bijdrager
    pruus

Of in terminal het commando invoeren:
    cd ~/.Trash && rm -rf *

Bijdrager
    penseel
    Sleutelbeheerder
    Night

Als je met de rechtermuis knop de prullenbak opent, staat er ‘Leeg prullenmand’. Houdt nu ook de ⌘-toets ingedrukt en er staat ‘Leeg prullenmand veilig’. Nu zullen ook de bestanden die in gebruik zijn gewoon worden verwijderd.

Bijdrager
    GoeieDag

Dat werkt niet meer in El Capitan.

Bijdrager
    abbenhui

In plaats daarvan is nu gekomen:

Je kunt trouwens ook “in gebruik zijnde” bestanden verwijderen door in het Prullenbak menu te kiezen voor “meteen verwijderen”.

Bijdrager
    mowat

@abbenhui
    Waar zit dat “meteen verwijderen”?
    Als ik rechtsklik op de prullenbak zie ik enkel “open” en “leeg prullenbak”.
    Ook in het findermenu staat enkel “leeg prullenbak” en in de findervoorkeuren staat het ook nergens , ook niet met cmd of alt ingedrukt.
    Of bedoel je misschien die optie met delete om dat venstertje waarin de bevestiging gevraagd wordt of je een bestand wil verwijderen?
    Maar ik zie niet goed in waarom enkel die bevestiging omzeilen kan maken dat een bestand dat niet weg wil verwijderd wordt.

Bijdrager
    Targaryen

You can delete files right from the Finder in OS X El Capitan, skipping the whole “throw in the Trash” step. First, select the files you want to delete in the Finder with either a click, a Command-click (for non-contiguous files) or a Shift-click for contiguous files. If you’re in a folder and want to delete all of them, you can choose Select All from the Edit menu or just hit Command-A for Select All.

Bron: http://www.cultofmac.com/394513/pro-tip-delete-files-immediately-in-os-x-el-capitan/

Bijdrager
    abbenhui

En hier dan nog even de NL-versie:

Bijdrager
    abbenhui

Waar zit dat “meteen verwijderen”?
    Als ik rechtsklik op de prullenbak zie ik enkel “open” en “leeg prullenbak”.

Bij rechtsklikken op de prullenbak krijg je het ook niet te zien.
    Je moet rechtsklikken op het bestand in de prullenbak dat je wilt weggooien.

Bijdrager
    mowat

Ja , gevonden en bedankt voor de tip.
    Ik heb inderdaad op het bestand “buiten” de prullenbak staan rechtsklikken, en op de prullenbak zelf , en gezocht in de findervoorkeuren , maar ik heb inderdaad nier gerechtsklikt op het bestand in de prullenbak.
    (Niet dat er bij mij geen bestand weg wil , maar gewoon om te testen hoe dat werkt).

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.