9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Macnido

Prullemand zit op slot

Hey allemaal,

Sinds een paar jaar zit mijn prullemand op slot. Dat komt waarschijnlijk door een instelling over delen binnen mijn netwerk. Omdat ik een Airport Extreme in huis heb dat samen werkt met een 3 tal Airport Expressen. Ik heb naast mijn iMac ook nog 2 andere Mac’s in huis die op dat netwerk zitten. Ik vertel dit omdat toen ik alles werkend kreeg mijn prullemand opeens op slot zat.

Probleem: als ik iets naar de prullemand stuur krijg ik de melding dat de file direct wordt verwijderd en dat dit niet ongedaan kan worden. Het vervelende is dat als je vanuit een programma als Bridge of iPhoto iets weg wil gooien dat niet gebeurt en de file blijft staan waar het staat.

Kan iemand mij helpen? waarschijnlijk is het slechts een kwestie van aan- of uitvinken in “bestanden delen”.

Thanx.

Bijdrager
    SunKeeper

Lees dit topic even door.

Let op, alleen lezen vanaf het punt waar je uitkomt. Daarboven staat info die niet werkt op Mavericks. (welke OS X-versie heb je, indien niet Mavericks?)

Ik verwacht niet dat het met delen of het netwerk te maken heeft. Wat je beschrijft is een bekend probleem wat al heel veel mensen jarenlang ervaren in Mac OS X. Gelukkig relatief makkelijk te herstellen.

Bijdrager
    Macnido

Hey SunKeeper,

Ik volgde deze link:
    https://discussions.apple.com/thread/2798238?start=0&tstart=0

Dit is dus mijn probleem. Alles ging goed tot ik mijn wachtwoord in Terminal moest invoeren > ik heb geen wachtwoord op mijn iMac en Terminal accepteert dat niet. Mijn OS is 10.6.8 (vind deze OS super vandaar geen update naar Mavericks, de andere Mac’s draaien dat wel). Ik hoop dat je nog een paar tips hebt.

Thanx.

Bijdrager
    Macnido

Heb het idee dat hier de oorzaak van het probleem ligt

Bijdrager
    Macnido

Bijdrager
    SunKeeper

Ik zou graag tips geven, maar ik kan het echt helemaal niet meer volgen.

Om welke reden hebben nou die prullenmand en die bestandsdeling met elkaar te maken? Ik kan het niet uit je tekst halen.:?:

Bijdrager
    Macnido

Vanaf het moment dat ik mijn netwerk in huis aan de praat kreeg, op dát moment zat mijn prullemand op slot. Er staat niets in mijn prullemand en er komt ook niets in omdat alles direct wordt verwijderd. ik krijg dan de volgende melding:

Al mijn acties in Terminal worden tegengehouden omdat ik geen wachtwoord heb op mijn Mac. Terminal accepteert het niet dat je niets invult als wachtwoord. Hoewel het probleem wel het probleem is dat in de, door mij, genoemde link hierboven is.

Bijdrager
    Ethiron

Ben je dan niet op het idee gekomen om tijdelijk wél even een wachtwoord aan te maken op je account?

Al is het maar 12345.

Of gaat het niet om een user-account wachtwoord?

Bijdrager
    Macnido

Guys, het is gelukt!
    Tijdelijk een wachtwoord aangemaakt en de terminal acties stap-voor-stap gedaan en mijn prullemand is weer open for business:D

Thanx!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.