7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    DEform

Proxy ingevuld, verbinding weg

Ik heb nogal wat problemen met mijn internetverbinding gehad. Airport doet het geweldig, maar het probleem zit bij Versatel, ik heb nl maar een verbinding van 1Mbit/s, en gemiddeld zit ik ook nog maar aan iets meer als de helft!
    Nu is het grootste probleem dat ik er nog aan vast zit tot September, en dat mijn internetverbinding soms gewoon hangt… Na lang internetten of als de iMac uit sluimerstand komt, kan ik gewoon niets meer, ik heb wel ontvangst, maar ik kan niet mailen/surfen!
    Ook als ik dan mijn aiporthulpprogramma open, om mijn basisstation te resetten, loopt dat gewoon volledig vast, alleen volledig opnieuw opstarten lijkt te helpen…

Nu, een vriend van me heeft zijn eigen Xserve, en gisteren had hij zijn eigen proxy server ingesteld, en stuurde die door, ik die ingevuld bij systeemvoorkeuren, onder ‘web-proxy’
    Ik duw op vergrendel instellingen, en ik kon niets meer, niet mailen of surfen, de verbinding was er nog steeds, ik ben de modem/router eens gaan resetten, maar alles bleef hetzelfde!
    Zijn er mensen die dit probleem kennen? Of weten waar het aan ligt?

Bijdrager
    wimbo

– Heb / had je dezelfde problemen als je de PC / laptop direct op je Versatel Router aansluit (met en UTP-kabel)?
    Om uit te sluiten of je probleem in je wireless zit.

– Dat verhaal over die web-proxy en die vriend kan ik niet plaatsen.
    Waar staat die web-proxy? Bij jouw, bij die vriend of publiekelijk op het internet? En hoe benader je die?

Eerste inschatting is dat je wireless concept niet helemaal lekker werkt (brakke wireless module of airport).
    Dat je na invulen van de proxy helemaal niets meer kan doen kan te maken hebben met het feit dat je de proxy logisch niet kan bereiken, of dat die proxy zo is afgesteld dat jij er niet doorheen mag / kan.

Meer info over dat proxy verhaal is welkom.

Bijdrager
    DEform

De pc hier hangt niet op het netwerk… Gewoon uit veiligheid, alleen de xBox hangt nog met utp op de router, maar die gebruik ik niet zo veel voor internet/online gamen/online-tv omdat mijn verbinding te traag is!

En van mijn draadloze verbinding, ik denk toch dat daar alles goed bij zit, ik heb één airport express als basisstation, en één als brug, en in mijn (4mndn oude) iMac G5 zit een airport extreme kaartje!
    Alle settings staan toch juist volgens mij…
    Apple talk staat af, alles staat op dhcp, en ik heb ingesteld dat mijn computer moet inloggen op een vast draadloos netwerk, eerst stond dat op auto…

Mijn vriend zijn Xserve staat in een datahuis ergens in antwerpen… en ik moest gewoon bij web-proxy invullen: ‘proxy.xxxxxxxxxx.be’ sorry ma ik weet ni of ik da zo ma mag vrijgeven…

En bij hem werkte het natuurlijk goed, zelfs iets sneller, maar hij heeft wel 3,3Mbit adsl…

Bijdrager
    davedive

Draadloze verbinding met internet via airport moet je zien als 2 afzonderlijke verbindingen :
    1. Tussen de modem (adsl of kabel) van de provider en de airport ligt er 1 verbinding (vast met utp-kabel)
    2. Tussen je mac en de airport = draadloos.

De status die op je mac te zien is, is enkel de verbinding 2 : tussen je mac en je airport, en heeft eigenlijk niks te maken of je al dan niet met het internet verbinding hebt of niet.

Het fenomeen waarbij je een prima verbinding hebt tss je mac en airport en dat je géén verbinding hebt met het internet heb ik ook af en toe eens (1x per maand of 2x per week, het varieert). Oorzaak : het wegvallen van de verbinding tussen airport en kabel(adsl)modem. Dit komt doordat het ip-protocol werkt met ‘handshakes’ (pin mij niet vast op die benaming of op de èchte werking, het is enkel illustratief bedoeld). 2 toestellen zullen op regelmatige tijdstippen(telkens je het lampje ziet flikkeren) handshake’s doorsturen naar elkaar. Een handshake is zoiets als : ik ben kabelmodem x , herken je mij nog en ontvang je mijn ‘pakketje’ goed? waarop de airport zegt : ik ben airport Y, ik heb het goed ontvangen, ontvang je mijn pakketje goed?…..
    Plots loopt het fout en is de communicatie tussen beiden ‘verbroken’.

Oplossing : kabel(adsl) modem uitzetten / airport uitzetten (ik haal gewoon beide stekkers uit) na een 30 sec. -1min. stekker kabel(adsl)modem erin, volledig laten opstarten / stekker airport erin, naar je mac lopen en als de status ‘up’ is surf je de waves van het internet.

webproxy : verhaal lijkt mij ook niet duidelijk. Wel is het zo dat als de webproxy je niet als een ‘authenticated’ user herkent, je géén verbinding zal krijgen.
    Opgepast : voordeel van webproxy’s lijkt mij niet op te wegen tegen de nadelen (sommige java-scripts worden door webproxy’s geblokkeerd, en je kan de webpagina niet zien zoals het hoort)

Groeten
    Davedive

Bijdrager
    wimbo
    ”iMac

De pc hier hangt niet op het netwerk… Gewoon uit veiligheid, alleen de xBox hangt nog met utp op de router, maar die gebruik ik niet zo veel voor internet/online gamen/online-tv omdat mijn verbinding te traag is!

En van mijn draadloze verbinding, ik denk toch dat daar alles goed bij zit, ik heb één airport express als basisstation, en één als brug, en in mijn (4mndn oude) iMac G5 zit een airport extreme kaartje!
    Alle settings staan toch juist volgens mij…
    Apple talk staat af, alles staat op dhcp, en ik heb ingesteld dat mijn computer moet inloggen op een vast draadloos netwerk, eerst stond dat op auto…

Mijn vriend zijn Xserve staat in een datahuis ergens in antwerpen… en ik moest gewoon bij web-proxy invullen: ‘proxy.xxxxxxxxxx.be’ sorry ma ik weet ni of ik da zo ma mag vrijgeven…

En bij hem werkte het natuurlijk goed, zelfs iets sneller, maar hij heeft wel 3,3Mbit adsl…

De volledige naam / IP adres van de proxy hoeft ook niet. Het is wel duidelijk dat die iig publieke bereikbaar moet zijn. Het kon nml zijn dat het ip adres van de proxy 10.0.0.x of zo was en dat dit op een andere locatie was… en dat gaat niet werken (en ja, er zijn mensen die dat dan niet begrijpen).

Het kan zijn dat de proxy op inkomende IP adressen filtert en dat je daarom geen verbinding kan krijgen. Dit is een case voor je vriend om dat op te lossen.

Het ‘verliezen’ van Internet; kijk of je al je wireless er tussen uit kan slopen en dat je rechtstreeks met je PC / laptop op je Versatel router ding aangesloten ben met een kabel. Heb je dan nml die problemen niet meer dan zit het in je wireless.
    Aangezien dat je af en toe wel internet heb, lijkt het iig niet in de configuratie te zitten, want dan heb je wel of geen internet en niet af en toe.
    Als het idd in je wireless zit moet je maar eens kijken of daar wat te vervangen valt, want dan is het gewoon brakke hardware.

Zelf heb ik thuis nml nog nooit last gehad van mijn wireless (behalve dat het altijd te traag is:) ). Als ik niet kan internetten dan ligt mijn adsl er uit en niet mijn wireless. Ook ‘sleep’ (op PB) of Stand-by / hibernate (Win32) geeft geen enkel probleem.

Bijdrager
    DEform
    ”davedive”

Draadloze verbinding met internet via airport moet je zien als 2 afzonderlijke verbindingen :
    1. Tussen de modem (adsl of kabel) van de provider en de airport ligt er 1 verbinding (vast met utp-kabel)
    2. Tussen je mac en de airport = draadloos.

De status die op je mac te zien is, is enkel de verbinding 2 : tussen je mac en je airport, en heeft eigenlijk niks te maken of je al dan niet met het internet verbinding hebt of niet.

Het fenomeen waarbij je een prima verbinding hebt tss je mac en airport en dat je géén verbinding hebt met het internet heb ik ook af en toe eens (1x per maand of 2x per week, het varieert). Oorzaak : het wegvallen van de verbinding tussen airport en kabel(adsl)modem. Dit komt doordat het ip-protocol werkt met ‘handshakes’ (pin mij niet vast op die benaming of op de èchte werking, het is enkel illustratief bedoeld). 2 toestellen zullen op regelmatige tijdstippen(telkens je het lampje ziet flikkeren) handshake’s doorsturen naar elkaar. Een handshake is zoiets als : ik ben kabelmodem x , herken je mij nog en ontvang je mijn ‘pakketje’ goed? waarop de airport zegt : ik ben airport Y, ik heb het goed ontvangen, ontvang je mijn pakketje goed?…..
    Plots loopt het fout en is de communicatie tussen beiden ‘verbroken’.

Oplossing : kabel(adsl) modem uitzetten / airport uitzetten (ik haal gewoon beide stekkers uit) na een 30 sec. -1min. stekker kabel(adsl)modem erin, volledig laten opstarten / stekker airport erin, naar je mac lopen en als de status ‘up’ is surf je de waves van het internet.

webproxy : verhaal lijkt mij ook niet duidelijk. Wel is het zo dat als de webproxy je niet als een ‘authenticated’ user herkent, je géén verbinding zal krijgen.
    Opgepast : voordeel van webproxy’s lijkt mij niet op te wegen tegen de nadelen (sommige java-scripts worden door webproxy’s geblokkeerd, en je kan de webpagina niet zien zoals het hoort)

Groeten
    Davedive

Seg bedankt voor dit antwoord, ik heb al eens een topic gepost voor dit probleem, maar niemand kon me helpen, als het probleem zich voordeed heb ik al wel eens de modem OF airport uitgetrokken, maar nog nooit allebei, volgende keer als het zich voordoet zal ik het zeker proberen!
    En voor de proxy, ik ga hem gewoon niet gebruiken, ik heb juist nog wat zitten rondzoeken voor de voordelen op internet, en echt de moeite is het nu ook weer niet!

Bedankt allemaal

Bijdrager
    tricksel

Een proxy heeft sowieso in dit geval weinig tot geen voordeel. Een proxy heeft alleen voordelen als de site waarnaar je surft langzamer reageert als dat je internetverbinding aan kan. Omdat jij die proxy -zoals het lijkt- moet benaderen via je internet verbinding, net als andere sites, zul je er geen voordeel aan hebben, omdat juist je verbinding de bottleneck is.

Misschien een idee om in dit soort gevallen eerst een beetje uit te zoeken wat iets aan voor- en nadelen biedt, voordat je het zomaar klakkeloos overneemt… Leer je een hoop van…! :? :)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.