5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    kel

Proxy-gewijzigd via Safari: Netwerkinstellingen hangt

Ik klikte in de voorkeuren [geavanceerd] van Safari op de optie: Proxy’s ‘wijzig instellingen’.
    Daarna bleek dat ‘Netwerkinstellingen’ in ‘Systeemvoorkeuren’ blijft hangen met de voortdurende melding “Uw netwerkinstellingen zijn gewijzigd door een ander programma’. Logisch, maar systeemvoorkeuren is nu nog alleen te sluiten met een geforceerde stop.
    PRAM al gezapt en Safari ‘opnieuw ingesteld’ en nu weet ik het niet meer.

Hoop niet dat jullie komen met het verwijderen van de voorkeuren van ‘Netwerkinstellingen’ ..

Ik kijk uit naar goede raad.

Bijdrager
    Oppie

Mac OS 10.4 Tiger?
    Ik had er ook in één keer last van; blijkt uit een security update te komen.
    Dit gaf de oplossing:

Go to the Security preferences, and enable the option “Require password to unlock each secure system preference”. This will do what will happen in the previous quasi-solution, requiring that you authenticate to System Preferences before changes can be made.

Google maar eens op: “mac os your network settings have been changed by another application”

Bijdrager
    kel

Heel erg dank: dit werkt.

Maarre, zit ik nu voor eeuwig hier aan het password vast?
    [nog niet je google-tip opgevolgd]

Bijdrager
    Oppie

Nee, ik heb verder geen last meer van het vragen naar het ww. Maar ik heb nog geen herstart gedaan, enkel sluimer.

Bijdrager
    1984
    ”Oppie”

Mac OS 10.4 Tiger?Go to the Security preferences, and enable the option “Require password to unlock each secure system preference”. This will do what will happen in the previous quasi-solution, requiring that you authenticate to System Preferences before changes can be made.

Dat was dus de oplossing, bedankt voor de tip:wink: Ga in je systeemvoorkeuren naar ” beveiliging” en zet een vinkje bij “vraag om wachtwoord voor ontgrendeling beveiligde systeemvoorkeurpanelen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.