9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    milann

Prototype app

Hoi! Ik heb een groot aantal designs uitgewerkt voor een idee dat ik heb voor een iPhone app.

Nu wil ik dit idee tot leven laten komen als een high-level prototype. Weet iemand hier een geschikte app op de Mac waar ik dit mee kan maken?
    Dus buttons moeten clickable zijn enzovoorts. Ik weet dat HTML/CSS een optie is, maar dit kost mij te veel tijd. Het moet makkelijker kunnen denk ik…

Ik hoor graag jullie meningen over apps die dit kunnen en het liefst ook waarom:-)

Alvast bedankt!

Milan.

Bijdrager
    koen

Xcode?

Bijdrager
    milann

Ik denk zelf dat dat te uitgebreid is en meer bedoelt is om te programmeren enz.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Als je een app maakt moet je toch wel programmeren.

Misschien een web app met php html en css?

Bijdrager
    Gerd

Gebruik zelf vaak Adobe Fireworks of Indesign om een clickable prototype te maken van een website dan wel.
    Voordeel is dat je een .PSD van Photoshop met alle lagen / groepen intact kunt importeren.

Bijdrager
    koen
    milann op 27 januari 2014

Ik denk zelf dat dat te uitgebreid is en meer bedoelt is om te programmeren enz.

Je kunt zonder te programmeren in het InterfaceBuilder deel van Xcode in een paar minuten je UI bouwen met storyboards. Zie bijvoorbeeld hier: http://mindsea.com/2013/06/03/mobile-prototyping-for-designers-with-xcode-storyboards/

Bijdrager
    readefries

Je kunt in Xcode heel goed met storyboards prototypen. Wat je daarna mooi op een iPhone of iPad kunt draaien (mits je een iOS Developer account hebt, anders ben je aan de simulator gebonden.).

Bijdrager
    hansman

Kijk eens hier, http://keynotopia.com

Bijdrager
    milann

Bedankt allemaal voor de reacties! Ik ga alles eens bekijken!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.