4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    jantje bee

protools en time shift

heeft er iemand ervaring met de optie time shift in protools?

ik heb twee takes (6 tracks) die ik aan elkaar wil plakken maar de tempi zijn niet helemaal gelijk.
    dat is met timeshift wel bij te trekken, maar als je een paar % vertaagt of versnelt klinkt het toch niet meer al te denderend meer.

is er iets met alternatieve instellingen dat er andere berekeningen worden uitgevoerd (zoals dat is in te stellen in amazing slowdowner) of is er een betere timeshift plugin voor protools dan de standaard plugin?

ik ben benieuwd.

jan

Bijdrager
    rensvandermeer

Time Shift is vrij nieuw, dacht ik. En Time Compression/Expansion zit ook nog standaard in Pro Tools. Werkt altijd vrij goed. Maar Serato Pitch and Time geeft ook goede resultaten. Is wel vrij duur. En Speed van SoundToys is ook zo’n fijne Plug-in. Heb je al geprobeerd een Tempo Map te maken in Pro Tools langs het eerste te gebruiken fragment? En dan 1 van de Timestretch Plugs configureren onder de Trim Tool. Dan kun je het tweede fragment aanpassen door de Time Line in Bars and Beats te zetten en in Grid Mode te werken. Kun je zo met 1 machtige beweging tempo van tweede fragment aan de eerste aanpassen. Natuurlijk eerst de 6 tracks groupen zodat ze allemaal samen versnellen dan wel vertragen. Als het niet lukt, wil ik het hier wel even doen in PT 7.3.1 HD. Stuur je je PT Sessie via yousendit naar mij…

Groet,

Rens

Bijdrager
    jantje bee

hoi,

bedankt voor je antwoord. ik was even weg,dus vandaar dat ik niet heb gereageerd. maar ik ga je antwoord goed lezen en eerst eens zelf aan de gang!

groet,

j.

Bijdrager
    RiFF

Time Shift zit volgens mij inderdaad pas in PT 7.3. Op de site van Digidesign geeft iemand een demonstratie van de tool:

http://www.digidesign.com/index.cfm?langid=100&navid=48&itemid=23994

En dan bij New Features. Erg coole tool als je hem onder controle hebt, anders klinkt het verschrikkelijk!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.