14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    bassbug

Proteus vs Adium

Al heel wat fora gelezen over afzonderlijke onderwerpen maar nu toch iets gerichter…:P

Wat vinden jullie beter: Proteus of Adium?
    En waarom?

Ik zelf gebruik al jaren Proteus. Maar door het weggaan van de maker voorzie ik toch wat minder innovatieve en goede oplossingen voor bestaande problemen. Misschien maar eens overstappen naar concurrent Adium? Ik ken Adium helemaal niet. Ik wil niet overstappen voordat ik zeker weet dat het een betere is dan Proteus. Immers als mijn history van chats zit nu in Proteus en die wil ik niet zomaar kwijt…

Zaken die ik belangrijk vind voor een muliti-protocol messenger:

* stabiele verbinding met de diverse protocollen
    * kleine ‘foot print’ op scherm (dus geen giga venster a la MSN…)
    * gerafineerd uiterlijk (gewoon gelikt uitzien)
    * stabiel
    * file transfer!!!!
    * goede feedback van maker
    * voortgang van innovatie (audio chat? file transfer? etc.)

Bijdrager
    junkiesxl

* stabiele verbinding met de diverse protocollen

Geen problemen mee, vindt zelfs dat ie sneller verbindt met MSN dan Proteus

* kleine ‘foot print’ op scherm (dus geen giga venster a la MSN…)

Je kan Adium zelfs kleiner krijgen als proteus, je kunt em dus op veel manieren instellen

* gerafineerd uiterlijk (gewoon gelikt uitzien)

Dat is hoe je zelf wilt, maar ik vind dat adium “gelikter” kan gemaakt worden dan Proteus

* stabiel

Is in orde

* file transfer!!!!

Aanwezig

* goede feedback van maker

Is open source en heeft dus niet 1 maker maar verschillende, en de feedback is zeer goed. Kijk bijvoorbeeld rond op het forum of naar de blog van de developers

* voortgang van innovatie (audio chat? file transfer? etc.)

Zit goed in mekaar, maar heeft hetzelfde “probleem” als Proteus, beiden zijn gebaseerd op libGaim en dat is dus de bepalende factor qua innovatie

Nog pluspunten:
    – Mogelijkheid tot gebruik van scripts
    – Freeware
    – …

Minpunten
    – Misschien teveel instellingen is nogal overdonderend

Bijdrager
    Rogier
    ”bassbug”

… Immers als mijn history van chats zit nu in Proteus en die wil ik niet zomaar kwijt…

Dat krijg ik dus niet voor mekaar. History wordt gewoon niet gesaved. Heb dat probleem ook al vanaf versie 4.0 en de makers lijken nog niet echt voort te maken met een oplossing. Ben dus nu gewoon weer lekker terug bij MSN. Nou ja, lekker …..

Bijdrager
    Julian

heb je een licentie op Proteus? De historyfunctie kan pas geactiveerd worden als je de licentiecode invult…

Bijdrager
    Rogier
    ”Julian”

heb je een licentie op Proteus? De historyfunctie kan pas geactiveerd worden als je de licentiecode invult…

Yep, ik heb netjes betaald.

Bijdrager
    Deskman

Kijk dan eens naar de schrijfrechten die je moet hebben voor het mapje waar de logs in bewaard worden. Bij mij werkt het zonder problemen vanaf de beta’s.

Dat Justin Woods, de bedenker van Proteus door apple is opgekocht wil niet zeggen dat de boel komt stil te liggen. De afgelopen week was er nog een update toch?

Moderator
    Strifer

ik ben meer voor Adium, het komt me voor dat zij meer doen voor bijvoorbeel MSN gebruikers en de intwikkeling lijkt nseller te gaan, is gratis en je hebt directe contacten met de makers.

Bijdrager
    Freerk

En met versie 0.64 wordt het nog veel gellikter (wat een woord he)

Bijdrager
    junkiesxl

Ja alleen moeten we er op wachten…

Heb de build hier al wel lopen en idd de contact list is n stuk verbeterd, en nog wat andere nieuwe features

Bijdrager
    Rogier
    ”Deskman”

Kijk dan eens naar de schrijfrechten die je moet hebben voor het mapje waar de logs in bewaard worden. Bij mij werkt het zonder problemen vanaf de beta’s.

Dat Justin Woods, de bedenker van Proteus door apple is opgekocht wil niet zeggen dat de boel komt stil te liggen. De afgelopen week was er nog een update toch?

Klopt inderdaad. Versie 4.06, maar die gaf bij mij nog hetzelfde probleem. Ik zal vanavond ‘ns even naar de schrijfrechten kijken .. da’ s wel een goeie

Sleutelbeheerder
    Night

Is er ook een programma dat het MSN messenger protocol ondersteund èn ook webcam kan zien van windows-gebruikers die MSN 6.x gebruiken?

Bijdrager
    junkiesxl

Nee

Bijdrager
    Rogier

Ik heb even zitten prutsen met Adium en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben. Alle features die je zou willen hebben (of in ieder geval ik) zitten erin en werkt des Apples zeg maar. Voor extra’s als nieuwe themes zijn erg mooi geimplementeerd. Gewoon downloaden en dubbelklikken.

Het enige waar ik tegenaan loop is dat ik niet kan vinden hoe ik het geluid van berichten uit kan zetten. Ik hoef nl. niet elke keer een boing te horen als er een bericht op m’n scherm verschijnt, want dat zie ik zelf ook wel. Dus eigenlijk wil ik geen geluiden van het front chat window, van de andere wel. Begrijpen jullie het nog? Anyway, als iemand een tip heeft, hoor ik dat graag.

Groet,
    Rogier

Bijdrager
    malebolgia

voorkeuren > notificaties.
    kan je geluid uitzetten of helemaal aanpassen, zodat hij een geluidje afspeelt op de momenten wanneer jij het wilt..

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.