10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    tumbadora

Proteus vraagje

waarom duurt het versturen van bestanden met proteus bij mij zo lang ?

bestand van 4 mb duurt tussen de 17 en 28 minuten

eMac G4 1ghz 1Gb, planet ADSL 416 up / 2240 down

geen andere up of downloads aan de gang

niks aan de gang op het netwerk

als ik gewoon een bestand download duurt 4 mb zo’n 30 seconden

mis ik ergens in de instellingen iets ???

kon in de forums hierover niets vinden…

Bijdrager
    Sad

als je ADSL hebt dan is uploaden iets heel anders dan downloaden. Zoals je al zegt is je upload veel kleiner dan je down dus een bestand versturen is veel trager dan een bestand ontvangen.

Bijdrager
    junkiesxl

De volgende release zou snellere transfers hebben, (je kunt em trouwens al testen er staat op het forum ergens de public beta ervan)

De nieuwe versie gebruikt ook een nieuwere versie van libgaim en deze bepaalt hoe snel de transfers kunnen. (als ik het goed heb)

Bijdrager
    tumbadora
    ”colpolyp”

als je ADSL hebt dan is uploaden iets heel anders dan downloaden. Zoals je al zegt is je upload veel kleiner dan je down dus een bestand versturen is veel trager dan een bestand ontvangen.

ja maar ook het ontvangen gaat traag…?

Bijdrager
    benj1989

hmmm ontvangen ligt aan de andere zijn upload maar ik heb 192 up en verstuur er 50 mb in 30 min dus is niet normaal, mis heeft de andere een gewone telefoonlijn of een heel trage adsl (die dan veel goedkoper is)

Bijdrager
    tumbadora

nee we zitten beiden bij planet, en het uitwisselen via mail gaat wel gewoon sneller….

maar de bedoeling is dat we met een aantal muzikanten onderling ideetjes uitwisselen

ik ga die beta even zoeken

Bijdrager
    junkiesxl

Iets heel makkelijk om snel bestanden te kunnen uitwisselen, is een ftp-server of nog makkelijker een carracho server waar alleen groepsleden op kunnen inloggen. http://www.carracho.com

Bijdrager
    tumbadora

die beta is wel iets sneller, maar niet om te gillen

het zal dus nog wel een proteus probleempje zijn…

maar we gaan het waarschijnlijk via een ftp-server oplossen inderdaad

bedankt voor jullie reakties !

Bijdrager
    Jesper

Bij mij gaat down en uploaden via Proteus ook rete traag. En uiteraard heb ik ook een snelle ADSL verbinding.

Maaruh, weet iemand hoe je zonder problemen je nickname kunt veranderen, zoals die verschijnt in iemands anders msn lijst? Bijv. “Jesper – Wat is het weer een klote dag”:P

Bijdrager
    junkiesxl

Bij accounts en dan dubbelklikken op je msn account, idd nogal omzichtig maar ja.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.