8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    dsm

Pro’s en contra’s voor Parallels??

Er bestaat software (Parallels) waarmee je Windows XP kunt draaien op je Mac. Hoe zijn de ervaringen?? Waarom wel of waarom juist niet die software installeren (ipv Boot Camp)?

Bijdrager
    PretPedKadet

Eigenlijk kan je het antwoord helemaal zelf rederen.
    Bootcamp: de computer start helemaal op in Windows. De computer is nu een gewone PC. Alle hardware word door windows gebruikt.
    Parrallels: Nadat je Mac OS X hebt opgestart klik je vervolgens Parrallels open en deze laad in een afzonderlijk venster Windows. De computer moet z’n hardware dus door twee delen en met name 3D-support (en andere grafische bewerkingen) zullen minder goed werken onder Windows. De Mac krijgt in dit geval voorang op de grafische kaart.
    Dus afhankelijk van je software maak je je keuze. Verder advieseer ik je even de zoekfunctie te gebruiken aangezien dit een populaire topic is.

Bijdrager
    dsm

OK, dan zal ik nog ff verder surfen, was vooral even beniewd naar pro’s en contra’s op gebied van virussen en zo…

dank!

Bijdrager
    macses

ik denk dat op gebied van virussen je evenveel gevaar loopt in parallels als in bootcamp. Wel krijg je bij parallels een gratis virussoftware erbij die na een half jaar verloopt (Kaspersky). Ikzelf heb parallels omdat ik niet steeds wil herstarten om van OS te switchen.
    Bootcamp zorgt er wel voor dat je mac een echte pc wordt, alles werkt aan volle snelheid, terwijl bij parallels geemuleerd wordt wat tot gevolg heeft dat bepaalde visuele toepassingen niet 100% draaien; gamen gaat dus niet in parallels.

Bijdrager
    macses

ik denk dat op gebied van virussen je evenveel gevaar loopt in parallels als in bootcamp. Wel krijg je bij parallels een gratis virussoftware erbij die na een half jaar verloopt (Kaspersky). Ikzelf heb parallels omdat ik niet steeds wil herstarten om van OS te switchen.
    Bootcamp zorgt er wel voor dat je mac een echte pc wordt, alles werkt aan volle snelheid, terwijl bij parallels geemuleerd wordt wat tot gevolg heeft dat bepaalde visuele toepassingen niet 100% draaien; gamen gaat dus niet in parallels.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”macses”

ik denk dat op gebied van virussen je evenveel gevaar loopt in parallels als in bootcamp.

Waarbij ik denk dat het handig is op te merken dat die virussen dan alleen de Windows-installatie aan kunnen tasten, maar OS X niet. Alle bestanden die alleen voor OS X te bereiken zijn, zijn dus veilig.

”macses”

gamen gaat dus niet in parallels.

Hangt ervanaf welke spelletjes je wilt doen. Niks dat DirectX gebruikt, werkt voor zover ik heb kunnen bepalen, maar veel oude MS-DOS-spellen werken perfect, bijvoorbeeld.

Bijdrager
    dsm

Maar als je alleen op je Apple surft en niet onder Windows, dan zou je toch geen risico’s moeten lopen?

Bijdrager
    PretPedKadet

Ook Apple is niet 100% veilig maar voor gewoon surfen ben je in de praktijk veilig. Je zal eerder komen te overlijden doordat een boom op je hoofd valt…..
    Maar is het trouwens zo dat je onder Parrallels ook heel veilig bent omdat je als het ware via je Mac contact maakt met het internet en je dus geniet van die beveiliging, of niet?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.