12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    filenox

Promotiefolder

Goedenmiddag allen,

Ik zou graag een promotiefolder willen maken (eigenlijk gewoon 1 blad)
    Maar ik heb geen idee hoe ik hier het beste aan begin, is Photoshop het beste programma voor zo’n zaken?
    Ik dacht ook heel even aan Pages, maarja daar staat – natuurlijk – niets bruikbaar in.:)

Zoiets zal het ongeveer moeten worden;

Een voorbeeld: http://www.tones.be/folder/
    Alvast bedankt

Bijdrager
    KarelWillem

Voor dergelijke zaken is Adobes Indesign natuurlijk het aangewezen pakket.

Maar dat moet je wel hebben.

In Pages kom je met een beetje werk ook een heel eind.
    En niets staat je in de weg om gewoon met een lege pagina te beginnen toch?

Bijdrager
    Edwin377

Pages lijkt me juist heel geschikt. Je zit niet vast aan de sjablonen want alles is te veranderen. Of je moet natuurlijk het geld en de ervaring hebben om met Indesign te werken.

Bijdrager
    filenox

Het probleem met Pages is dat het erg moeilijk (voor mij?) is om de folder een professionele look te geven.:)

Bijdrager
    prullenbak

Photoshop KAN, maar is niet ideaal.
    Illustrator KAN ook nog, maar nog steeds niet ideaal
    Indesign is denk ik de juiste keuze.
    pages moet je ook een heel eind kunnen komen

Ik zou persoonlijk voor pages of illustrator/photoshop gaan in dit geval, simpelweg omdat ik indesign niet snap:)

Bijdrager
    KarelWillem
    ”filenox”

Het probleem met Pages is dat het erg moeilijk (voor mij?) is om de folder een professionele look te geven.:)

Als dat zo is, gaat je dat in InDesign zeker ook niet lukken.

Maar ik begrijp hier een beetje uit, dat je een programma zoekt die je folder ‘vanzelf’ een professionele look geeft.

Dan kan ik je uit de droom helpen. Die bestaan niet.

Het is ook niet voor niets een soort vak, dat ontwerpen en opmaken. :wink:

Bijdrager
    shushishu

Dat voorbeeld wat je gaf, is tot stand gekomen met de combinatie van InDesign (teksten+opmaak), Photoshop (beelden) en Illustrator (achtergrond lijnen). Dus om tot een folder te komen die “professioneel” uitziet heb je dus als basis een complete pakket nodig. Ik zeg “als basis”, want daarmee kom je nog niet vanzelf, het vereist uiteindelijk wel enige creativiteit, technische kennis en ervaring om een ontwerp te maken zoals dat voorbeeld.
    Ik raad je ook aan om Pages te gebruiken.

Bijdrager
    prullenbak
    ”shushishu”

Dat voorbeeld wat je gaf, is tot stand gekomen met de combinatie van InDesign (teksten+opmaak), Photoshop (beelden) en Illustrator (achtergrond lijnen). Dus om tot een folder te komen die “professioneel” uitziet heb je dus als basis een complete pakket nodig. Ik zeg “als basis”, want daarmee kom je nog niet vanzelf, het vereist uiteindelijk wel enige creativiteit, technische kennis en ervaring om een ontwerp te maken zoals dat voorbeeld.

Sterker: De basis is niet eens de software….Maar andersom.

Je kan met het beste gereedschap ook niet zomaar een huis bouwen.

Bijdrager
    shushishu
    ”prullenbak”
    ”shushishu”

Sterker: De basis is niet eens de software….Maar andersom.

Je kan met het beste gereedschap ook niet zomaar een huis bouwen.

Helemaal mee eens!

Bijdrager
    Pokerface

Ik zou zoiets lekker LATEN maken door iemand die daarvoor geleerd heeft. Dan krijgt het waarschijnlijk vanzelf een professionele look. Vormgeven is een vak. Een combinatie van InDesign, Photoshop en Illustrator zorgen voor het technische gedeelte. De professionele look zit hem in de creativiteit van de vormgever. Je hebt beide nodig.

Bijdrager
    bedhead
    ”KarelWillem”
    ”filenox”

Als dat zo is, gaat je dat in InDesign zeker ook niet lukken.

Maar ik begrijp hier een beetje uit, dat je een programma zoekt die je folder ‘vanzelf’ een professionele look geeft.

Dan kan ik je uit de droom helpen. Die bestaan niet.

Het is ook niet voor niets een soort vak, dat ontwerpen en opmaken. :wink:

Daar heb je 100% gelijk in KarelWillem!

Bijdrager
    Dr. Maddox
    ”bedhead”

Daar heb je 100% gelijk in KarelWillem!

Second that! Vaak een onderschat onderwerp, dingen mooi maken met de computer. Het is absoluut geen kwestie van drie knoppen indrukken klaar is Kees! Was het maar zo’n feest! Uitbesteden dus;)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.