7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    victor93

Promo filmpje naar meerdere tv's

Hoi OMT-ers,

Ik zou graag een promo filmpje van ons bedrijf op 3 tv’s willen afspelen die door ons bedrijf verspreid hangen. Op dit moment doe ik dit nu met een usb stick waar het filmpje op staat. Graag zou ik dit vanaf 1 centrale plek willen doen. Ik de toekomst gaan hier ook nieuwsberichten en foto’s van bedrijfsuitjes op komen. Vandaar dat ik dit graag vanaf 1 plek wil regelen zodat ik niet steeds de usb sticks hoe te verwisselen.

Weet iemand wat hier een makkelijke manier voor is ?

Mvg,
    Victor

Bijdrager
    Shmoo

Ik weet niet of je het beeld van de TV’s kunt doorlussen met elkaar maar anders zou je een Apple TV 3 aan een TV kunnen hangen –> doorlussen, iPadje als bron + AirPlay.

Dit is ook wel fun, alleen moet je er wel wat tijd in steken en uitzoeken hoe je het beeld op drie schermen krijgt.
    https://panic.com/statusboard/

Bijdrager
    victor93

Hoi Shmoo,

Dank je voor je reactie. Doorlussen gaat helaas niet werken, omdat ze ver van elkaar verspreid zijn in het pand.

Ik ga eens kijken of die link wat is!

Bijdrager
    Sen

Zoekterm is “digital signage”.

verschillende software pakketten bvb. Sedna Presenter
    of hardware bvb. brightsign.biz

Bijdrager
    victor93

Hoi Sen,

Zoiets zoek in inderdaad! Nu nog kijken of ik dit met misschien een Chromecast of raspberry Pi kan koppelen!

Bijdrager
    Shmoo

Maar als je dat wilt moet je natuurlijk nooit gaan investeren in allerlei geweldige software dat alleen maar een vermogen aan onderhoud en abonnenten kost en wat niet allemaal.

Zoiets maak je natuurlijk gewoon heel erg eenvoudig zelf. Het bedrijf waar je werkt heeft waarschijnlijk een website die jullie beheren via een CMS. Maak een pagina aan die niet zichtbaar is op de website maar wel erachter float als het ware. Deze pagina kun je dan netjes beheren vanuit je CMS en streamen naar je Chromecast of Pi.

Zo eenvoudig kan het zijn met web content. Hooguit dat je de developer van de site eenmalig een paar uurtjes moet betalen om wat extra aanpassingen te maken zodat het allemaal nog eenvoudiger werkt en beter oogt. Denk aan full-screen en dat soort dingen, al je content zit dan in dezelfde huisstijl als je website dus het oogt ook nog eens netjes.

Bijdrager
    Koning Frank

Pagina? Alleen de video hosten is voldoende. Overigens ga je er nu wel vanuit dat de computer die aan de beeldschermen is gekoppeld toegang heeft tot internet.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.