16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Marsman

Promo: Daniel Air & Marsman – Waar jij gaat

Hier de eerste track van Daniel Air en mij die we online zetten.
    Ik de beat, Daniel de rap..:)
    Hij is hier te beluisteren.

Comments please..:D

Bijdrager
    Xigh

Om te beginnen wil ik melden dat mijn kritiek niet op basis is van zeer hoge kennis wat betreft muziek. Ik geef puur mijn mening over wat ik hoor.

Om te beginnen vind ik het allemaal wat smoezelig klinken, maar dat heeft waarschijnlijk meer met de opnames te maken.
    Je doet er een sampeltje doorheen van een of ander bekend iets (ik weet het, ik zou het moeten kennen, maar weet het zo snel niet). Heeft dat ook te maken met je nederlandse tekst? Ik was een beetje te lui om het af te luisteren. Sowieso vind ik engels en nederlands samen niet zo’n goed idee.

En naja dan de rap, ik heb puur geluisterd naar het geheel, niet naar de tekst en ik heb een beetje het idee dat de zanger (mag ik het zo noemen?) er steeds net qua toonhoogte iets boven zit en dat het net lijkt of het geplaybackt is. Maar dit is waarschijnlijk meer technisch commentaar dan muzikaal commentaar.

Wel leuk dat jullie er echt mee bezig zijn. En als je het een beetje beter mastert dan klinkt het vast ook een heel stuk strakker.

Bijdrager
    djdnl

Het contrast met de achtergrond stem die in het begin backwards wordt gedraaid vind ik wel een leuk idee, ik vind alleen de rap stem niet fijn om naar te luisteren. Ik waardeer nederrap absoluut, mits het niet te commercieel en te jurkjes achtig is.

Waar willen jullie naar toe met jullie muziek? Naar het grote publiek?

Bijdrager
    Marsman

Ten eerste bedankt voor jullie commentaar! Kan ik erg waarderen!:)

@ Xigh: Dat smoezelige, heb ik met opzet gedaan, zodat het toch wel een beetje de oude sfeer krijgt die het voor mijn gevoel moet hebben. Het ”bekende iets” is Louis Armstrong.;)
    Jammer dat je niet naar de tekst hebt geluisterd, dan was je erachter gekomen dat de Engelse tekst van Louis Armstrong inderdaad te maken heeft met de tekst van Daniel. En het stemgeluid van Daniel is nou eenmaal zo, ik moest er eerst ook aan wennen, maar nu vind ik het echt tof!

Hoe moet het beter masteren aanpakken volgens jou?

@ djdnl: Ik wil nu nog nergens heen met mijn muziek. Ik houd het meer als hobby en vind het gewoon erg leuk om te doen. Voor Daniel ligt het denk ik hetzelfde.;) De rapstem is inderdaad wennen. Ik weet dat ik het eerst ook niet prettig vond. Dat onprettige gevoel is bij mij nu helemaal weg. Ik houd er wel van als een rapper een eigen stemgeluid heeft.:)

Offtopic: Djdnl, ik heb je site even bekeken. Het filmpje van jou in The Zenith.. gaaf. Mooie tent daar, ben er een keer geweest:)

Bijdrager
    djdnl

Een eigen stem hebben is geen kunst, maar ik vind hem nog een hele hoge stem hebben met een dialect er door heen wat ik niet kan plaatsen. Ik heb hem net nog eens helemaal gehoord, ik vind het qua stem niet een goed nummer en het luistert niet echt lekker. Ik ben producent geweest op urban vibes van serious about, en ook mee gewerkt aan urban town (volgend jaar in Now&Wow) dus ik ben erg vaak in contact gekomen met jong talent. Maar die waren ook vaak gericht op het grote publiek, net zoals BS1 bijv.

Ik denk dat de stem nog te jong is, hij wordt vast nog wel wat zwaarder als hij wat ouder wordt.
    Maar als ik niet weet wat jullie precies met jullie muziek willen gaan doen, kan ik ook geen gepast commentaar geven natuurlijk.

succes iig

OFFTOPIC REPLY:
    Ik ben daar eens geboekt in the zenith, nog niet zo lang geleden in the dome. Mooie tent inderdaad. Volgend jaar is het de bedoeling dat ik daar structureler ga draaien.

Bijdrager
    Marsman

Ik denk niet dat Daniels stem nog veel zwaarder wordt;)
    Hij is nu 21 jaar en zijn stem veranderd denk ik alleen nog als hij gaat roken.:P
    En ja, zo heeft ieder zijn smaak he!;)

Bijdrager
    djdnl
    ”Marsman”

Ik denk niet dat Daniels stem nog veel zwaarder wordt;)
    Hij is nu 21 jaar en zijn stem veranderd denk ik alleen nog als hij gaat roken.:P
    En ja, zo heeft ieder zijn smaak he!;)

Klopt dat iedereen zijn eigen smaak heeft, maar wat gaan jullie nu met die muziek doen? Of was het alleen een aai over je …. lol

Bijdrager
    Marsman

Wij willen natuurlijk vooruitgang boeken in onze muziek. Daarom maken we nummers en delen die met mensen, zodat we commentaar kunnen krijgen van die mensen en zo onze muziek proberen te verbeteren.:)
    Zo zie ik het. Ik hoef niet bekend te worden met mijn muziek. Als hobby vind het leuk! Hoe Daniel het ziet, kan je hem zelf vragen.;)

Bijdrager
    djdnl

Iig over de beats geen commentaar

Bijdrager
    Mattnh

De muziek/beats zijn erg OK.
    Einde van Louis is hooguit wat tacky.

Het type stem van je rapper stoort mij in het geheel niet.
    Hij flowed alleen niet zo.
    Hoekige toestand.
    De tekst zou ook wat minder ‘open-deurderig’ en origineler kunnen.

En de stemis zo cleanish afgemixed.
    Heb je niet ergens een oude buizenbak staan en kan je daarmee niet een laagje buis onder zijn stem leggen?
    Succes.

Ik moet zeggen dat ik ook geen Baas B en Lange Frans-type ben.
    Meer een ‘De Jeugd van Tegenwoordig’-mannetje.

Bijdrager
    Mattnh

Overigens klinken de tunes op je site veelbelovend.
    Tikje cleanisch maar dat komt vast nog wel.

Bijdrager
    Marsman

Thanks voor je comment Mattnh! nee, ik heb geen buizenbak liggen.. ben nog niet zo lang bezig he, dus heb niet alle equipment die een meer ervaren iemand misschien wel heeft. Ik doe het ook maar met mijn pc en midicontroller.;)

Doe mij ook maar JvT als ik moet kiezen tussen die twee. Als Opgezwolle in het keuzerijtje komt ga ik wel zeker voor Opgezwolle!;)

Bijdrager
    Mattnh

Waar werk je mee?
    Er zijn gelukkig diverse truuks om je geluid op te vetten.
    Ook een mooi randje om, bijvoorbeeld, stemmen is goed te knutselen.
    Zelfs met Garageband kan je een eind komen.
    Nog steeds vaak een onderschat stukje software.

Bijdrager
    Marsman

Ik werk met Reason 3.0 en Adobe Audition. Ik hoor goede verhalen over Cubase, dus zit te denken om Cubase te gaan gebruiken. Al lijkt me Cubase me wel een tikje ingewikkelder, maar dan went vast.
    En ik zit op een Windhoos bak, dus Garageband zit er niet in;)

Bijdrager
    vogel
    ”Xigh”

Je doet er een sampeltje doorheen van een of ander bekend iets (ik weet het, ik zou het moeten kennen, maar weet het zo snel niet). Heeft dat ook te maken met je nederlandse tekst? Ik was een beetje te lui om het af te luisteren. Sowieso vind ik engels en nederlands samen niet zo’n goed idee.

En naja dan de rap, ik heb puur geluisterd naar het geheel, niet naar de tekst en ik heb een beetje het idee dat de zanger (mag ik het zo noemen?) er steeds net qua toonhoogte iets boven zit en dat het net lijkt of het geplaybackt is. Maar dit is waarschijnlijk meer technisch commentaar dan muzikaal commentaar.

@xigh, dat is Louis Armstrong! Ken je klassieken!
    De toonhoogtes zijn idd niet optimaal, maar dat verhoogt wel de ranzigheid. Ik vind het wel lekker zompig, maar dat intro mag van mij korter en het eindje ook.

Bijdrager
    Marsman

Het einde is inderdaad lang. Maar voor de live versie, als Daniel het nummer live gaat doen, is dat einde korter.Hhij had er zelf om gevraagd en dan doe ik dat met plezier. Ik houd er nou eenmaal van om het einde van een nummer zo lang mogelijk uit te stellen.:P

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.