5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Burgler

Promise Pegasus

Vraagje aan de techneuten onder jullie.
    Ik werk nu met 2 personen op 2 imacs, maar het werk staat voor 99% op de ene imac.
    Dit omdat we beiden vaak aan dezelfde projecten werken.
    Werkt op zich prima, maar het lijkt me logischer om een Thunderbolt schijf als werkschijf te gebruiken.
    Dan kan ik ook backups maken.

De Promise pegasus of iets indie strekking lijkt me wel wat, maar ik weet niet of je die met 2 imacs tegelijk kan bedienen.
    Er zitten wel 2 Thunderbolt poorten op, maar zover ik kan zien is dat meer bedoeld om nog een schijf op aan te sluiten.
    http://www.promise.com/storage/raid_series.aspx?m=192&region=en-global&rsn1=40&rsn3=47

Ik heb hiervoor al eens een ethernet disk gehad van lacie, maar dat was horror met grote bestanden.

Wellicht weet 1 van jullie of dit mogelijk is, of juist niet?

Bijdrager
    gipsman

Waarom geen applicatie zoals Chronosync, die de 2 macs perfect synchroon houdt.
    Kost $40 basisprijs denk ik.
    Een extra fysieke backup is ook dan geen luxe, bv. met Time Capsule, dat in de achtergrond werkt.

http://www.econtechnologies.com/pages/cs/chrono_overview.html

(Ben geen techneut)

Bijdrager
    gtalien

Is een fatsoenlijk snelle NAS echt geen oplossing? Bij het reclamebureau waar ik werkte stond alle data gewoon op een centrale NAS. Was niet altijd ideaal bij hele grote bestanden (3GB+), maar ging verder perfect.

Welke NAS het beste is, zou ik zo snel niet weten (LaCie? DROBO?), is vast op dit forum een topic over te vinden. Maar misschien voordat je investeert in een NAS, is Folderwatch misschien het proberen waard (werkt net zoals Chronosync, ik vind ‘em zelf alleen iets gebruikersvriendelijker):)

Bijdrager
    Burgler

Thanks!
    Zo’n NAS is niet eens echt duur voor 2 systemen.
    Ik vind het ook niet erg als een groot bestand wat langer duurt om op te slaan.
    Maar zon Folderwatch lijkt me ook wel wat om te proberen.

Time Capsule heb ik ook geprobeerd,
    maar met wat ik verbruik aan data zou ik al een kamer met schijven kunnen inrichten:)

Verder niemand nog ervaring dus met 2 systemen aan 1 thunderbolt schijf?

Bijdrager
    Thimo D

Kan je geen afp aanmaken via het server programma of delen in instellingen, ik heb wel een afp aangemaakt en kan via mijn Mac toegang krijgen tot de bestanden op mijn andere mac.
    Gr.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.