6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    nk22

Projects and Events van 164gb naar Airport Extreme; Goed idee of niet

Hoi.

Om meer ruimte te krijgen op een MacBook Pro (laat 2011, 13-inch, als je daar in geïnteresseerd bent) waar nog maar 1,61 gb vrij op is, leek het me een idee om de FCPX-library ‘Macintosh HD’s projects and events’ van 164,82 gb naar mijn Airport Extreme van 3tb te verplaatsen. Alleen, is het dan nog mogelijk om die video’s uit die bibliotheek nog te gebruiken?

Bijdrager
    TheBigZ

Waarom gebruik je geen Thunderbolt (of desnoods Firewire of USB) schijf? (Je MacBook Pro heeft helaas nog USB 2.0.)

Connectivity includes AirPort Extreme (802.11a/b/g/n), Bluetooth 2.1+EDR, Gigabit Ethernet, a Firewire “800” port, two USB 2.0 ports, audio in/out, an SDXC card slot, and a “Thunderbolt” port that is backwards compatible with Mini DisplayPort and, likewise, supports an external display at 2560×1600 and passes an audio signal. Thunderbolt also supports other peripherals that use the Thunderbolt standard which provides up to 10 Gbps of bandwidth in both directions.

Bijdrager
    nk22

Ik heb nog wel een harde schijf van 500 gb liggen, maar ik dacht dat naar een Airport Extreme met 6x zoveel opslag wat voor de hand liggende zou zijn.

Bijdrager
    TheBigZ

Je gaat niet vrolijk worden van de snelheid als je de films die je aan het bewerken bent op de AirPort Extreme schijf hebt staan.

Koop dan liever zoiets: http://tweakers.net/pricewatch/371051/g-technology-g-drive-mobile-with-thunderbolt-1tb-aluminium.html

Bijdrager
    nk22

Je gaat niet vrolijk worden van de snelheid als je de films die je aan het bewerken bent op de AirPort Extreme schijf hebt staan.

Tja, daar word ik nu ook al niet echt vrolijk van. Gelukkig is die MacBook niet mijn enige mac. Ik heb op zolder ook nog een iMac met Intel i7, 1tb opslag en Yosemite, dus daar kan ik op zich ook nog mee aan de haal.

Bijdrager
    dennisgodderie

Ik heb op zolder ook nog een iMac met Intel i7, 1tb opslag en Yosemite, dus daar kan ik op zich ook nog mee aan de haal.

Hoe durf je zoiets op zolder te laten staan…
    Als is het maar voor decoratie in het huis!:-D

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.