2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    16jeffrey

Projection Mapping

Hallo allemaal,

Voor mijn werk moet ik me verdiepen in ”Projection Mapping”. Ik hoop dat hier mensen zijn die hier bekend mee zijn?

Mij is gevraagd om opties te zoeken om ”Projection Mapping” toe te passen in een grote beurs stand. Ook hebben ze mij gevraagd om me te verdiepen in de software die hier voor nodig is. Ik ben zelf een grafisch vormgever/DTP-er. Ik kan me dus goed redden met Photoshop, Illustrator & InDesign (ik weet dat je deze programma’s hier niet voor kunt gebruiken;-) ). Qua videomontage kan ik me met de basis dingen ook goed redden in Final Cut Pro. Verder heb ik met animaties en complexe video (3D) montage weinig tot geen ervaring en kennis.

Mijn vraag is of het reĆ«el is om te denken dat we dit zelf kunnen uit zoeken, of dat wij hiervoor een extern bedrijf zullen moeten inschakelen. Met projection mapping hebben we namelijk nog totaal geen ervaring. We weten dus ook niet wat het allemaal inhoudt om animaties/video’s voor dit doeleind te maken. Persoonlijk denk ik dat het te hoog gegrepen is om dit zelf te doen.

Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Alvast bedankt!

Enkele voorbeelden van ”Projection Mapping”:

Bijdrager
    SponZz

Projectionmapping is een techniek op 2D plaatjes via een vrij simpele manier 3D te maken of een 3D animatie op een gebouw of object te projecteren.
    Ik weet dat Cinema4D een veel gebruikt programma is voor deze techniek, als je via YouTube zoekt op Cinema4D en Projectionmapping is er wel het een en ander te vinden.
    De leercurve bij dit soort programma’s is echter behoorlijk en het is daarom (denk ik) verstandiger deze klus zelf vorm te geven en dan via een 3D bedrijf uit te laten werken.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.