10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    mjet

Project in FCP blijft hangen!

Grrr, ik moet in een afgerond videoproject nog een paar dingetjes aanpassen maar om de seconde verschijnt het ‘molentje’ en moet ik dus wachten. Zo kan ik niet monteren. Iemand een idee waar dit aan ligt? Geheugen genoeg. Project is ca 50 minuten maar ik heb dit niet eerder meegemaakt. Ook afsluiten en nog es opstarten helpt niet. Iemand een idee? Dank alvast!!:(

Bijdrager
    reposte

Hm, heb je je project al eens gerenderd?

Prefs weggegooid? Zijn allemaal dingen die nogal eens willen helpen.

Sterkte ermee.

Bijdrager
    postman

niet toevallig een hele map met allemaal materiaal wat in je timeline staat verplaatst danwel verwijderd?

Bijdrager
    mjet

nee, snap er niks van: geen mappen verwijderd of verplaatst en heb al genoeg gerenderd. schiet echt niet op om iedere halve seconde 5 te moeten wachten. nouja.. in ieder geval dank voor jullie reacties.

Bijdrager
    postman

en hoe vol staan je schijven?

Bijdrager
    reposte

Wacht even: kijk eens naar de sequence-settings en naar je oorspronkelijke bronmateriaal. Als deze verschillen moet FCP eerst dat verschil renderen. Het zou handiger zijn als je zorgt dat je sequence-settings aangepast zijn aan je bronmateriaal.

Bijdrager
    mjet

hmm. op de schijven staat nog genoeg ruimte en de sequence settings lijken dezelfde als die van het bronmateriaal. mysterieus…

Bijdrager
    reposte

Wat heet.

I ran out of inspiration.

Weet je zeker dat je alle benodigde bestanden hebt gebackuped? Want dan zou je kunnen proberen FCP opnieuw te installeren…

Bijdrager
    Djmichel

Je zou eens alle render files kunnen weggooien van je project. Niet via file manager maar gewoon de render files in de prullebak smijten en die weggooien…dan de boel overnieuw renderen. Het kan helpen!

Succes ermee!!

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

Render files wegdonderen en de prefs:

home/library/preference/final cut por user data

en dan Final Cut Pro X preferences en final cut pro MOA Cache weg gooien,

succes

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.