13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    mujana

" Prohibitory Symbol" in Time Machine folders. Wie helpt?

Goedendag. Ik gebruik sinds een week mijn nieuwe iMac 2019. OS is Mojave. Voor Time Machine backups gebruik ik een externe 6Tb TB3 Lacie harde schijf.

Nu zie ik zowel in de map ” Backups” op de Lacie schijf , als in de map Programma’ s binnen Time Machine, dat er veel programma’ s niet toegankelijk zijn (grijs/ geen entree/Prohibitory Symbol). Zoals dit dus:

.

Dat geldt niet voor alle programma’ s in de backup, maar wel voor veel.

Is er iemand die mij kan adviseren, wat te doen?

Alvast hartelijke dank!

• Dit onderwerp is gewijzigd 4 dagen, 13 uur geleden door  mujana.

Bijdrager
    TheBigZ

Vooral afblijven.

Het is niet de bedoeling dat je programma’s vanuit je backup opstart.

Bijdrager
    mujana

Gewoon negeren dus? Vraag me af, waarom sommige programma’s in de backup wel gewoon toegankelijk lijken…en de meeste niet. Bovendien lijkt het verschillend bij verschillende backups….in een backup van gisteren staan alle icoontjes keurig zichtbaar en toegankelijk. Van eergisteren niet…van vorige week wel…etc.

Vraag me bovendien af, hoe dat gaat als ik e.e.a. terugzet vanaf een Time Machine backup….dan wel gewoon toegankelijk?

Moderator
    Night

Dat ligt eraan. Als de app voorheen gewoon draaide onder Mojave, wel. Sommige oudere versies van een app uit een backup, bijvoorbeeld van vóór een app-update, kunnen wellicht niet compatible zijn met Mojave.

In dat geval zal de app ook in de Finder een verkeersbord meedragen:

Bijdrager
    mujana

In Finder zijn de icoontjes gewoon zichtbaar en te openen. Dat verkeersbord in de backups zegt dus helemaal niets? Geen actie ondernemen en gewoon laten zoals het is?…Vreemd is dan wel, dat sommige icoontjes in backup geen ” verkeersbord”  hebben en te zien zijn zoals ze ook in Finder staan.

Bijdrager
    TheBigZ

Het verkeersbord geeft aan dat je niet moet proberen om de app vanuit de backupfolder op te starten.

Moderator
    Night

Niet alle Apps hebben dezelfde ‘opbouw’ Soms staan alle app-onderdelen in een soort overkoepelende folder. Die krijgt dan uiteraard geen verkeersbordje. Maar luister allereerst naar het goede en zeer duidelijke advies van TheBigZ, hierboven.

Bijdrager
    GoeieDag

Ja maar, ja maar…  🤔

Bijdrager
    mujana

Ok, helder. Bedankt TheBigZ, Night en natuurlijk GoeieDag…ja maar, ja maar….

Ik zal dit niet proberen (reactie op een ander forum):

https://www.stellarinfo.com/blog/time-machine-not-working-after-mojave-update/

Ook niet echt van toepassing.

• Deze reactie is gewijzigd 4 dagen, 8 uur geleden door  mujana.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

En als je zo’n programma uit de back-up terugzet naar de interne harde schijf? Blijft het verbodsbord er dan staan of verdwijnt het?

Bijdrager
    koen

Zijn dat 32 bit applicaties?

Bijdrager
    RW076

compatibiliteit.

Bijdrager
    mujana

Inmiddels alles ok. Geen 32 bit applicaties en geen compatibiliteit “issues”. Het is zoals het hoort te zijn en ik heb me zorgen om niets gemaakt. Bedankt voor alle aanwijzingen!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.