8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    kosters.mathijs

Programmeren vanaf 0

Hallo allemaal,

Ik zou graag in mijn vrije tijd leren om apps te ontwikkelen, nu heb ik echter geen idee waar te beginnen.

Ik heb geen ervaring met programmeertalen o.i.d.:sad:
    Is er iemand die mij precies kan uitleggen waar te beginnen, hoe lang het kost voor dat je echt een beetje redelijke apps kan ontwikkelen enz.

Is het ├╝berhaupt mogelijk om direct te beginnen met het ontwikkelen van iPad apps? Of moet ik eerst een bepaalde codetaal leren om daarna pas te gaan ontwikkelen voor de iPad?

Bedankt alvast!

Met vriendelijke groeten,

Mathijs Kosters

Bijdrager
    mattietissen

eerst research doen is handig, bijvoorbeeld door iets te zoeken in een zoekmachine:
    http://www.onemorething.nl/community/topic/iphone-app-maken-voor-beginners

Bijdrager
    Jm1996

Zou zeg kijk eerst of je het leuk vind ga volg deze Nederlandstalige “lessen”

deel 1
    deel 2
    Als het goed is komen er nog meer maar dat kan wel even duren.

Ook kan je deze lessen volgen:

Klik

maar na mijn mening zijn deze lessen te lang… 1 les duurt minimaal 50 minuten.

Bijdrager
    DestroyOhBoy

Je kunt via iTunes-U ook colleges volgen van Standford University mbt iPhone Development.
    Je zou ook eens wat boeken kunnen kopen van Objective-C om mee te beginnen.

Ik zelf ben begonnen (aardig wat programmeer ervaring) met de iPhone Cookbook van Erica Sadun, maar je kan natuurlijk ook heel erg veel tutorials op internet vinden.

Bijdrager
    kosters.mathijs
    mattietissen op 07 april 2011

eerst research doen is handig, bijvoorbeeld door iets te zoeken in een zoekmachine:

http://www.onemorething.nl/community/topic/iphone-app-maken-voor-beginners

Heb ik ook gedaan, en ik heb ook dat topic doorgelezen, maar ik kwam er niet helemaal uit.

Dan heb ik nog een vraag: In hoeverre is er een verschil tussen het ontwikkelen van iPhone en iPad Apps?

Bijdrager
    DestroyOhBoy

Begin eerst maar eens met C++ of Objective-C, zodat je de basis van het programmeren, en met Objective-C ook het object geori├źnteerd programmeren begrijpt.

Bijdrager
    macsonson

Zelf ben ik begonnen met deze. Helaas is hij nu een beetje verouderd, en is hij bedoelt voor de mac.

Bijdrager
    Hansi2124
    kosters.mathijs op 07 april 2011

Heb ik ook gedaan, en ik heb ook dat topic doorgelezen, maar ik kwam er niet helemaal uit.
    Dat hoeft je nog niet te weerhouden om daar gewoon verder te gaan. De laatste posting is daar maar een paar weken oud;-)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.