14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Applefan12345

Programmeertalen enzo

Hallo,

Ik probeer al een tijdje een beetje te programmeren en te rommelen met Xcode, maar ik ken nog geen 1 regel code. Ik snap er ook gewoon niks van maar toch wil ik het kunnen. Kan iemand misschien helpen? Ik wil namelijk een web browser maken met tabs en met zelf ontworpen knoppen. (deze heb ik al gemaakt) En in die browser een soort venstertje waarin wat opties zijn.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Applefan12345

En dat venstertje in die browser moet pas verschijnen als je op een knop drukt en als je er naast klikt dan gaat ‘ie weer weg. Zoiets. Ik vraag hier dus niet of iemand het voor me zou willen maken, maar mij op gang te helpen.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Je was al developer toch?

Koop Programming In Objective-C van Steve Kochan.

Voor beginners. Wat jij niet bent. Want jij bent al dev.

Bijdrager
    Applefan12345

Mm dr. User ik ben nog geen dev. hoor? Waar baseert u dit op?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Met een simpele WebView en een paar tabbed view controllers kan je al een heel eind komen. Op OS X kan je zelfs een heel simpel browsertje met tabs maken zonder dan ook maar één regel code te hoeven schrijven. Coden is ook niet zozeer is wat je gewoon in het hoofd kan stampen, je moet de taal echt leren en leren te relativeren. Pas als je dat onder de knie hebt kan je echt wat leuks gaan maken. Lees inderdaad even het boek dat Dr. User aanraad, en zoek het web nog een beetje af. Er zijn resources genoeg, incl. de Apple Developer site (developer.apple.com).

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Omdat je hier vragen stelt over iOS 7, Mavericks of whatever…

@Waffle Op Apple’s site staat inderdaad heel veel info, maar vraag me af of hij daar ook maar iets van snapt als hij nog geen 1 regel code kan.;)

En als je nog geen Engels kan moet je dit nemen: http://www.nti.nl/talen/engels/show=all/

Inactief
    Anoniem

Als je echt nog geen regel kunt programmeren, moet je hier mee beginnen:

Bijdrager
    TBITW

Volgens mij is het vrij lastig om zonder scholing te leren programmeren. Als ik jou was, zou ik beginnen met Applescript.

De programeer taal applescript verschilt sterk met andere programeer talen, maar aangezien de taal eigenlijk engels is denk ik dat het makkelijker voor je zal zijn hiermee te beginnen. Je leert oa, hoe een programeer taal werkt, hoe je met variables werkt, hoe je met subroutines werkt en meer.

Check deze link, het is een guide voor mensen die niets van applescript kennen. Ik geef je een tip. Voer elke code toe je in de guide leest meteen door in Applescript Editor (het programma waarmee je applescript programeert) en maak er kleine wijzegingen aan. http://mac.tutsplus.com/tutorials/automation/the-ultimate-beginners-guide-to-applescript-2/

Hierna lijkt het me handig dat je verdergaat met ApplescriptObjC. Hiervoor heb je in plaats van Applescript Editor wel xcode nodig. ApplescriptObjc (ofwel ASOC) is een combinatie tussen Applescript en objective-c. Hiermee leer je dus iets meer over objective-c.

Als je deze beide talen eenmaal onder de knie hebt (en je moet er ook wel echt iets mee kunnen) heb je jezelf ook een soort inzicht aangeleerd waarmee andere talen duidelijker en makkelijker zijn.

Op dit moment heb ik beide Applescript en ASOC wel goed onder de knie, binnenkort wil ik langzaam maar zeker gaan beginnen aan objective-c of een andere taal (ik heb nog niet precies besloten welke).

Aangezien ik niet veel oefen, tenminste dan weer twee weken elke dag 3 uur en dan weer een maand helemaal niet, ben ik al ongeveer twee jaar bezig. Als ik jou was zou ik er op rekenen dat je er ongeveer net zolang mee bezig bent. Ligt er natuurlijk aan hoe veel je leert. Als je bijvoorbeeld een opleiding in dit gebied zou hebben denk ik dat je het binnen 2-3 maanden kan leren.

Succes met leren! Als je ook maar enig probleem hebt met applescript (en ook met objective-c) kan je deze vragen hier stellen: Macscripter.net
    Een account is verplicht als je wilt posten. Als je wilt zoeken moet je dit via google doen als je geen account hebt . (“<onderwerp>” site:macscripter.net)

Bijdrager
    Applefan12345

Bedankt voor alle reacties!

Bijdrager
    Applebvv

Volg de Objective-C cursussen van Lynda, die zijn echt heel duidelijk en ze beginnen met de standaard van programmeren en gaan daarna verder in Objective-C en Xcode.

Echt een aanrader, het zijn video’s. Ze kosten wel geld.Objective-C Essential Training Lynda

Bijdrager
    TBITW

@Applebvv, Je link is dood. Volgens mij bedoelde je
    ?

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Geloof me, de link naar Amazon die Koen gaf is perfect om ObjC van te leren!

Bijdrager
    Boike12

http://www.geekylemon.com
    Heel veel vandaan te halen, wou dat ik dit eerder wist…

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.