9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    scriptman

Programmeertaal van Apple?

Welke programmeertaal gebruikt Apple voor bijv. iTunes en de port daarvan, naar Windows?

Ik ben heel erg benieuwd!

Aracon

Bijdrager
    Sad

Het is een gok maar het lijkt me zeer logisch dat ze objective C++ gebruikt hebben met nog een beetje gewone C(++) er doorheen.

Dit is namelijk op beide systemen beschikbaar hoewel voor de Windows versie nogal wat veranderd moest worden.

Bijdrager
    scriptman

Mja dat dacht ik al – echt cross platform is het dus niet:)

Vraag ik me wel af hoe ze de interface gebouwd hebben op windows..

Bijdrager
    Qorne
    ”Aracon”

Vraag ik me wel af hoe ze de interface gebouwd hebben op windows..

Dat zou ik ook wel eens willen weten.

Bijdrager
    Elian

Voor diegenen die toch een poging willen wagen:

Weest gewaarschuwd:

”C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder, but when you do, it blows away your whole leg.”
    – Bjarne Stroustrup

Bijdrager
    Sad

Voor Windoze zijn ook gewoon ontwikkel tools dus dat hebben ze vast zo in elkaar geflanst. De onderliggende structuren (MP3 files inlezen en afspelen, database bijhouden van je playlists enz.) konden ze natuurlijk hergebruiken.

En ze hebben een hoop ellende bespaard door alleen Windoze XP en 2000 te ondersteunen en dus niet alle andere 95, 98, NT en wat dies meer zij.

Bijdrager
    zakalwe

iTunes voor windows steunt heel erg op QuickTime voor het afspelen. QuickTime is al lang geleden geport, dus dat gedeelte was al makkelijk te realiseren…:)
    De iTunes Music Store is een eigen XML parser (geen WebKit dus), volgens de weblog van Hyatt
    De rest is vermoedelijk gewoon C++ (aangezien iTunes Carbon is en geen Cocoa).

Bijdrager
    Jef Peeters

edit

Bijdrager
    BartVB
    ”Aracon”

Eehm, wat is er niet cross-platform aan C++ en C an sich? C en C++ zijn te gebruiken op bijna ieder apparaat, helemaal niets mis mee. Het wordt wat anders als je grafische dingen wilt gaan doen. Geen idee hoe ze dat aangepakt hebben met iTunes, zit (nog) niet zo in dat Carbon/Cocoa/Yellow Box/etc verhaal:)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.