8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Blaugrana

Programmatje voor mac NAS syncen

Hallo,

Vanaf morgen beschik ik over een NAS-server, wat compleet nieuw voor mij is. Welk programma zouden jullie aanbevelen om de NAS-server te beheren?

Bijdrager
    GoeieDag

Het programma van de NAS?!

Bijdrager
    SunKeeper

De Finder? (om je bestanden erop te zetten toch?)

De instellingen doe je via de browser instellen. Read the f manual om erachter te komen naar welk adres je toe moet. Dat verschilt per merk en type NAS.

Moderator
    Night

Kan Carbon Copy Cloner dat ook niet?

Bijdrager
    SunKeeper

Ja, geen punt.

Alleen is dat oorspronkelijk wel bedacht als backupsoftware, niet als filemanager. Er zitten toch lichte verschillen in. Backup gaat meer automatisch dan een filemanager.

Moderator
    Night

Ja daarom. Makkelijker kan het toch niet?
    Of zie jij meer heil in iets als ARsync?

Bijdrager
    SunKeeper

Ik synct niet zoveel met mijn NAS. Alleen de grote podcastbestanden gaan niet mee met Time Machine, dus die doe ik handmatig.

Ik weet verder ook niet wat de TS erop gaat zetten. Even afwachten op reactie..

Bijdrager
    KeKo

Wat wil je met je NAS doen en van welk merk is je NAS?
    Heb je een synology, dan gebruik de DSM software van Synology. Een van de standaard apps is een soort Apple store met alle apps die op jouw model kunnen draaien (overigens allemaal gratis). Van mailclient tot NZB-zoeker/downloader en van Videoserver tot backupsoftware (maar het kan natuurlijk ook met time machine) en natuurlijk laat je de schijf/schijven gewoon in je netwerk verschijnen en gebruik je ze met de finder (als je dat tenminste wil).

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.