15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    mowat

programma’s verwijderen uit “open met “

Bij rechtsklik/open met staan er soms programma’s meerdere malen in die lijst. De oude versies zijn evenwel verwijderd. Ik las in een heel oud draadje dat je die oude lijnen weg kan krijgen via de terminal met de twee volgende opdrachtlijnen :

<br />
    /System/Library/Frameworks/CoreServices.framework/Frameworks/LaunchServices.framework/Support/lsregister -kill -r -domain local -domain system -domain user<br />

en

<br />
    killall Finder<br />

Heeft er iemand ervaring me of dat ook met Catalina nog werkt.

Ik heb weinig ervaring met de terminal en wil er liefst geen foutjes in maken.

Bijdrager
    mowat

In een ander artikel vond ik :

/System/Library/Frameworks/CoreServices.framework/Versions/A/Frameworks/\
    LaunchServices.framework/Versions/A/Support/\
    lsregister -kill -r -domain local -domain user

en dan : na herstarten finder

killall Finder

Hier staan die tekens  <br />  niet bij maar verder lijkt me het hetzelfde.

(maar ook dit was al een artikel uit 2013)

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 6 dagen geleden door mowat.
    Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik neem aan dat je dit artikel bedoeld?

Verder zoeken helpt niet, je komt overal de zelfde regels tegen dus dit zal ook wel werken onder Catalina.

Het lsregister commando heeft geen eigen manual page, maar als je dit hele commando intypt tot aan “lsregister” en dan spatie plus -h dan verschijnt de handleiding alsnog. Als je nu eerst zoals in de link staat een backup maakt van com.apple.launchservices.plist en dan het Terminal commando exact intypt moet het volgens mij werken. Mocht het mis gaan dan kun je de backup terugzetten of de andere optie in die link gebruiken: Compleet wissen door het plist bestand te verwijderen.

Hou er rekening mee dat het opnieuw opbouwen lang kan duren als je veel programma’s hebt.

Bijdrager
    mowat

Goeiemorgen Hendrik,