25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    iPod Jimmy

Programma’s starten niet meer

Schrik me echt een fucktup hoedje. Programma’s starten niet meer op. Klik een bestand aan, programma icoon verschijnt één keer en flikkert dan uit. Bij Adium, Mail, Safari enz. niet, maar alle Office shit en VLC etc. Hoe kan dit?

Sorry, ben echt even een beetje in paniek…:p

Bijdrager
    Turbanus

Heb je wel licenties betaald?:wink:
    Dit gaat naar Overige Software.

Bijdrager
    iPod Jimmy

Ja. VLC is opensource… Word is gewoon goed enz enz.

Moderator
    unSOUND
    ”Turbanus”

Heb je wel licenties betaald?:wink:

VLC is gratis… :roll:

Bijdrager
    KingAchille

Gebruik je een USB muis? Bij mij heeft het daar al eens aan gelegen. En staan je programma’s nog wel in de Applicatie folder? Misschien helpt een herstart hier ook..
    Mvg,

Bijdrager
    MacbookTo

Dat probleem herken ik ook. Er staat dan wel een driehoekje onder het programma, maar het flikkert een keer en er gebeurt niets. Dat gebeurde mij ook bij mijn legale versie van Word. Wat bij mij hielp is je Mac weer opnieuw opstarten.

Bijdrager
    iPod Jimmy

Mac al herstart en er komt niet eens een driehoekje onder…

Bijdrager
    KingAchille

Programma’s in Applicaties?
    Mvg,

Bijdrager
    iPod Jimmy

Ook.

Bijdrager
    KingAchille

Probeer eens te herïnstalleren..
    Mvg,

Moderator
    unSOUND

’t is geen Windows…. :?

Bijdrager
    KingAchille

Op een Mac kan je toch ook programma’s deïnstalleren en dan terug installeren… :?
    Mvg,

Moderator
    Night

En je machine uitzetten (niet herstarten maar uitzetten) en na paar minuten opnieuw aanzetten?

Moderator
    unSOUND
    ”KingAchille”

Op een Mac kan je toch ook programma’s deïnstalleren en dan terug installeren… :?
    Mvg,

Je snapt geloof ik niet wat ik bedoel… Dat soort dingen zijn een laatste redmiddel. Dat het bij Windows gewoonte is dat je bij een probleem opnieuw moet gaan installeren is 1 ding, maar bij OS X is dat maar zelden het geval…

Bijdrager
    KingAchille

Ik zou het niet weten, want ik heb het nog nooit moeten doen :)
    Mvg,

Moderator
    unSOUND
    ”KingAchille”

Ik zou het niet weten.

Waarom adviseer je het dan ? :wink:

Als programma’s helemaal niet starten ligt dat zelden aan het programma zelf, eerder aan een corrupte plist, foute permissies, of een update van OS X. Een herinstallatie doet aan geen van drieën wat.

Bijdrager
    KingAchille

Fff, dit gaat me allemaal mijn petje te boven… Ik trek me terug, excuses…

Maar als je even tijd hebt, mag je wel even uitleggen wat je allemaal zei :)
    Mvg,

Bijdrager
    LEXY

Niet persoonlijk bedoeld hoor Achilles, maar mij stoort het ook dat er vaak maar wat geroepen wordt, vooral door de tieners hier. Waarschijnlijk om een beetje interessant te doen.
    Weet wel dat, met die waarschijnlijk goed bedoelde adviezen, je mensen een hoop nutteloos werk opzadelt.
    Ikzelf heb een tijdje QuickTime niet kunnen opstarten. Vanalles geprobeerd, maar niets hielp. Pas na een OSX systeemupdate werkte QT gewoon weer.
    Recent doet het probleem zich voor bij Tribler. Maar deze software is nog zo vers dat het waarschijnlijk een bug is. Na uitloggen of herstarten start het wel weer normaal op.
    Het enige wat ik kan bedenken voor de TS dat misschien zou kunnen werken, is even permissies herstellen.

Bijdrager
    SCCB

Je hebt niet toevallig het programma Monolingual gedraaid??
    Behalve niet gewenste talen verwijdert dit programma ook een aantal instellingen voor diverse processor-architecturen.
    Het lijkt onschuldig, tot het moment dat je daarna andere programa’s als office, cs2 ettc wil draaien.

(ik spreek uit ervaring, en daarna is het net windows want dan moet je opnieuw installeren!)[size=9:a879aa4884][/size:a879aa4884]

Bijdrager
    iPod Jimmy

Ik heb wel XSlimmer gedraaid. OnyX zegt dat ik m’n schijf moet repareren, dit kan ik niet doen nu, dat moet vanavond.

VLC toch even geherinstalleerd en hij doet het nu weer wel. Heel raar…

Hmm… Word lijkt het nu ook weer te doen.

Bijdrager
    KingAchille

maar mij stoort het ook dat er vaak maar wat geroepen wordt, vooral door de tieners hier. Waarschijnlijk om een beetje interessant te doen.

En zo mag je hier als tiener niets meer zeggen. Maar goed, eens kijken of het verschil maakt mocht ik mijn leefdtijd wegdoen. Het is een vrij raar wat je nu zit te zeggen. Precies of die “tieners” hebben niets nuttigs te zeggen.
    Tieners hebben over het algemeen ook niet zoveel tijd. Studeren neemt veel meer tijd in dan werken naar ik vermoed. En ach ja, niet iedereen kan even goed zijn in elk onderwerp. Daarom is dit forum er. Veel kennis samengebracht, dat brengt oplossingen mee. Ik, en elk ander forum-lid, probeert gewoon te helpen. En dan is het jammer dat deze hulp op zulke manieren wordt afgekeurd…
    Mvg,

Bijdrager
    sypie

Ik zat in eerste instantie te denken aan de naamswijziging van je “huisje” Op die manier doet ook niets het meer, maar aangezien je aangeeft dat er iets anders aan de hand is zal dat het wel niet zijn.

Bijdrager
    LEXY

En ook dat is tienergedrag. De zwaar beledigde vermoorde onschuld spelen, terwijl ik alleen maar kritiek heb op, als er zomaar wat geroepen wordt als oplossing voor problemen. Het is natuurlijk prima als je met gefundeerde ideeen komt en/of eigen ervaringen die werkten.
    Maar zomaar wat uit de lucht grijpen en dat posten heb ik bezwaar tegen. Naast dat je daarmee de persoon zijn/haar tijd verspilt, kunnen problemen ook nog eens erger worden.
    Dus blijf vooral meedenken en posten, maar wees een beetje kritisch naar jezelf.
    Nou niet meer huilen!:cry:

”KingAchille”

lijk om een beetje interessant te doen.
    En zo mag je hier als tiener niets meer zeggen. Maar goed, eens kijken of het verschil maakt mocht ik mijn leefdtijd wegdoen. Het is een vrij raar wat je nu zit te zeggen. Precies of die “tieners” hebben niets nuttigs te zeggen.

Bijdrager
    1984
    ”iPod

VLC toch even geherinstalleerd en hij doet het nu weer wel. Heel raar…

Hmm… Word lijkt het nu ook weer te doen.

VLC zorgt bij mij ook af en toe voor problemen(menubalk en dock weg) dan blijft er alleen nog de powerknop over , en daarna alles wissen in VLC.+ p weggooien…… :innocent:

Bijdrager
    Macitto

Kan niemand dit probleem oplossen?

Ik heb het nu zelf ook, kan bepaalde programma’s niet meer starten, teletekst, microsoft en palm desktop?

Watszkeburt????

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.