6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    La Muis

Programma’s starten niet meer op na AutoUpdate Office 2004

Na een AutoUpdate van Microsoft Office 2004 gistermiddag blijven bij het opstarten programma’s zoals Safari, Mail, Installer, Sherlock, Software-update, Illustrator CS, Photoshop CS, etc. hangen. Het eindigt steeds met het niet meer reageren en ze moeten afgesloten worden via Forceer stop.

Andere programma’s zoals Internet Explorer, Word, Stuffit, Onyx 1.5, Transmit (ftp programma), Silverkeeper werken wel gewoon.

Ik heb naast Onyx, ook het schijfhulpprogramma vanaf de CD (want van de HD start het ook niet op) de rechten en de HD laten controleren en herstellen, maar het probleem blijft.

Omdat Installer ook blijft hangen bij het opstarten, kan ik er geen OSXUpdate over heen gooien (ik kan via IE wel gewoon downloaden). De AutoUpdate voor Office heeft helaas geen uninstall mogelijkheid, dus dat is ook geen optie.

Heeft iemand een idee wat er door die Microsoft AutoUpdate gewijzigd is wat deze ellende veroorzaakt kan hebben? Of is een complete nieuwe installatie de enige uitweg?

Systeem: Dual G5 2GHz | 2.5 Gb ddr sdram | OSX 10.3.9

Bijdrager
    Apollo

Dat klinkt dus niet zo lekker. Maar het klinkt mij ook niet als iets bekends in de oren.
    Twee dingen willen nog wel eens werken.
    1. Maak een nieuwe useraccount aan en kijk of de problemen dan nog steeds spelen als je in die account in OSX ben t ingelogd. Is dat het geval dan is er nog optie …
    2. Als een last resort kun je altijd nog een Archive & Install van OSX doen en dan app voor app testen of je nog steeds problemen tegenkomt.

Hoe dan ook: sterkte!

Bijdrager
    La Muis

Helaas… Systeemvoorkeuren Accounts blijft ook hangen (net als Beveiliging)…
    …en Archive & Install heb ik ook al gedaan, maar daardoor veranderde er niets.

Het vreemde is dat oude(re) programma’s wel gewoon werken (illustrator 10 doet het gewoon). Ook Classic geeft geen problemen.

Ik heb vanmiddag Diskwarrior aangeschaft, maar behalve 2 overlappende files (die niet hersteld konden worden) kon dat ook niets veranderen aan de situatie.

Ik ben nu aan het kijken of alles goed gebackupd is en of ik alle cd’s / gedownloade installatiebestanden en updates plus alle registratiegegevens van al m’n programma’s heb. Ik ben me eigenlijk al geestelijk op een complete herinstallatie aan het voorbereiden … getver :grrr:

Bijdrager
    La Muis

Het is niet te geloven, maar het probleem is toch opgelost zonder complete reïnstall van OSX :D

Waarschijnlijk had de AutoUpdate van Office iets vernaggeld in mijn gebruikersprofiel, zodat programma’s die daar kennelijk naar kijken dus blijven hangen bij het opstarten. Dus ook Systeemvoorkeuren/Accounts e.d., zodat ik de suggestie van Apollo niet kon proberen.

Maar na een laatste backup clickte ik per ongeluk op “Log ‘gebruiker’ uit ” in plaats van “Zet uit” (mijn mac staat normaal 24/7 aan vanwege F@H en ik moet ‘m alleen bij sommige updates herstarten).

En omdat ik het login venster nooit zie, logde ik weer in, moest m’n wachtwoord invoeren….

… en alles is weer normaal.

Bijdrager
    Pietje

Bij mij was op die manier ook hetzelfde probleem opgelost, maar ik moet bij een herstart wel altijd eerst opnieuw inloggen. Maar dat vind ik niet zo’n probleem. Dezelfde ellende begon bij mij ook na een update van MS Office! Nog effe wachten op Tiger en dan gaat alles weer schoon.

Bijdrager
    wjgmspeedy

Die AutoUpdate heb ik onmiddelijk verwijdert na de installatie van Office. Net nog even op Versiontracker gekeken en ook daar is men nou niet bepaalt positief over AutoUpdate.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.