8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    roeiertje

Programma’s starten niet

ik heb problemen met mijn e-mac, als ik bepaalde programma’s probeer te starten zoals Stuffit Expander, Internet Explorer, Appleworks, krijg ik een melding dat Classic de bestanden in de systeemmap niet kan bijwerken.
    verder krijg ik soms ook de melding dat er een fout is opgetreden door gedeelde bibliotheekbestanden bv. <appleworks><appleworks><carbonlib><>
    krijg ik dan te zien. wat telkens opvalt is dat die carbonlib telkens terugkomt.
    wat can i do?
    bedankt.

Bijdrager
    HSL

gebruik je OSX?

want het lijkt alsof je OS9 applicaties probeert te draaien..:)

Bijdrager
    roeiertje

Ik gebruik zeker OS X maar sommige programma’s probeert hij te openen in Classic en ik zie ook het venster van classic verschijnen meestal maar dan stopt hij. Ik installeerde bijvoorbeeld Netscape 7.0.3 voor OS X maar hij probeerde het te openen in Classic?? hoe komt dit?
    bedankt voor uw spoedige reactie.

Bijdrager
    Ja Rune

gooi er eens system optimizer X grondig over, mss is het dan wel opgelost.

Bijdrager
    roeiertje

waar vind ik dat die system optimizer? sorry voor de soms domme vragen maar ik ben nog een leek op Mac -gebied.

Bijdrager
    remier

misschien met met een vindpagina zoals google.nl ;)?

Bijdrager
    Ja Rune

Bijdrager
    roeiertje

Ik breng vanavond mijn emac terug naar de winkel voor herstel. Ik krijg OS X niet opnieuw ge├»nstalleerd. Men had mij aangeraden alles eens te wissen en opnieuw te installeren omdat ik allerhande foutmelding rond mijn oren kreeg bij het opstarten van programma’s.
    Ik denk dat het ligt aan mijn dvd-drive die soms problemen heeft om dingen te lezen. Vandaar dat de installatie telkens een fout geeft en gewoon stopt.

Hopelijk krijgen ze hem in de winkel terug aan de praat, anders moeten ze maar een nieuwe geven. Ik verlang al naar een goed werkend toestel, vol ongeduld.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.