9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Macosx

Programma’s (Software) verwijderen ?

Hi,

Hoe kun je het beste software verwijderen, is dat net zo simpel als in b.v. os 9.xx ?

Kortom wat is de beste mannier om dit te doen.

Dank alvast

Macosx :finderoud:

Bijdrager
    ajschol

In het merendeel van de gevallen geldt: In de map “programma’s” je programma naar de prullenmand slepen…

Bijdrager
    Macosx
    ”ajschol”

In het merendeel van de gevallen geldt: In de map “programma’s” je programma naar de prullenmand slepen…

Ja ok, maar wanneer wel en wanneer niet. Ik wil het precies weten, want het unix en dan liggen de zaken anders volgens mij. Graag een heldere uitleg als dat mogelijk is ?

Dank voor de reaktie. :)

Bijdrager
    tennapel

Gewoon de programma’s in de prullenbak gooien.

Soms blijven er wel eens ‘preference’ files achter, die staan in:
    bibliotheek –> preferences van je gebruikers ‘thuis’ map. Die zal je dan apart moeten verwijderen en hebben vaak dezelfde naam als van het programma.

Toen ik van een windows naar een Apple machine overstapte was dit mijn grootste bron van verbazing: zo makkelijk! Als je een OS9 gebruiker bent is het net als anders.

Dat Unix de basis is voor OSX maakt in deze niet uit.

Bijdrager
    Macosx

het is dus niet zo als in b.v. Linux dat weet ik veel waar er allerlei files worden geplaats in dir’s. Gewoon de map in de map programma’s verwijderen en thats IT ? 8)

Bijdrager
    tennapel
    ”Macosx”

het is dus niet zo als in b.v. Linux dat weet ik veel waar er allerlei files worden geplaats in dir’s. Gewoon de map in de map programma’s verwijderen en thats IT ? 8)

ja

Bijdrager
    Brak Mak Morn
    ”Macosx”

het is dus niet zo als in b.v. Linux dat weet ik veel waar er allerlei files worden geplaats in dir’s. Gewoon de map in de map programma’s verwijderen en thats IT ?

Nou, ’t is natuurlijk wel zo dat sommige programma’s ook het een en ander plaatsen in bijv. “Application Support” of “Plugins” o.i.d. in de Bibliotheekmap.
    Kan volgens mij allemaal gewoon blijven staan zonder problemen, of, je moet het handmatig opzoeken en verwijderen, wat dan weer het risico oplevert dat je teveel weggooit.

Zelf gooi ik altijd alleen het programma weg en laat het daarbij.

Bijdrager
    Macosx

Dat bedoel ik dus. Dit soort dingen wil ik graag weten.

Bijdrager
    macpro

Programma’s die je via een .pkg file hebt geïnstalleerd kun je ook verwijderen met Desinstaller.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.