3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    mujana

[Opgelost] Programma's openen vanuit Time Machine backup onmogelijk?

Goedendag,

Waarschijnlijk een beginnersvraag, terwijl ik al 10 jaar op Macs werk. Desondanks nog geen snel antwoord. Afgelopen week een nieuwe externe harde schijf gekocht voor Time Machine. Draait dus al een week goed.

Als ik nu deze schijf (LaCie 6Tb Thunderbolt 3), open vanuit Finder, en ik kijk vervolgens in de map Backups / (iMac van…)/ (datum reservekopie) / Macintosh HD/ Programma’s, dan staan veel programma’s grijs gekleurd…met een niet toegankelijk icoontje.  Bij aanklikken van zo’n grijs icoontje wordt vervolgens gezegd, dat deze niet te openen is, omdat het zich in een “Time Machine-reservekopie bevindt”.

Iemand een idee, of dit zo hoort en of ik inderdaad geen programma’s vanuit een Time Machine reservekopie kan openen?? Indien niet “normaal”; wat kan ik doen om dit te veranderen?

Hartelijke dank voor de moeite!

Bijdrager
    TheBigZ

Ja dat hoort. Het is inderdaad niet de bedoeling dat je programma’s direct opstart vanuit een Time Machine backup. Als je zo’n programma wil gebruiken moet je het eerst terugzetten vanuit de backup naar je Mac.

mujana op 30 december 2018 om 11:40
    Als ik nu deze schijf (LaCie 6Tb Thunderbolt 3), open vanuit Finder, en ik kijk vervolgens in de map Backups / (iMac van…)/ (datum reservekopie) / Macintosh HD/ Programma’s, …

Om in Time Machine backups te zoeken biedt Apple de Time Machine interface. De Finder hoef je niet te gebruiken daarvoor.

https://support.apple.com/nl-nl/HT209152

Bijdrager
    mujana

Hartelijke dank TheBigZ!

Blij, dat het zo hoort en dat ze er dus gewoon zijn (in de Time Machine backup). Indien nodig dus ná het terugzetten gewoon te gebruiken.

Ik dacht even, dat ik vóór afgelopen week alle programma’s gewoon kon zien staan in Time Machine Backups (toegankelijk dus ook vanuit deze backups). Zal wel niet zo geweest zijn, vermoed ik dus.

Nogmaals dank!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.