13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Obi-wan Kenobi

Programma's openen in de achtergrond

Hoi!

Wanneer ik in een programma bezig ben, ik zeg nu bijvoorbeeld een mail aan het opstellen in Mail, en ik wil dan een programma openen dan komt dat altijd bovenop het huidige programma te staan, in de voorgrond. Ik heb het gevoel dat dat in een vroegere versie van Mac OS niet zo was, dat je dan moest switchen naar het nieuwe geopende programma, als je eerst nog in een ander programma bezig was. Dat vond ik echter vééééél handiger.
    Is er een manier om er voor te zorgen dat die programma’s niet altijd boven het huidige geopende programma komt te staan?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    BasiX

Waarom is dit veel handiger? Je opent een programma toch om het te gaan gebruiken, niet om het achter een ander programma te verstoppen…?

Bijdrager
    Maverick9898

Je kan bijv gebruik maken van Spaces. Dus in de ene Space het openen en dan in de ander verdergaan met je programma.
    Net als BasiX vraag ik me idd ook af waarom je dat zou willen. Maar zo zou je dat kunnen doen. Daarnaast kan je een applicatie verbergen door op draaiende applicatie in de Dock op Hide te klikken. Dan verdwijnt ie wel. Maar ja dat is allemaal achteraf.

Bijdrager
    Obi-wan Kenobi

Ik open altijd m’n mail en dan dikwijls tijdens het opstellen ed nog iTunes in de achtergrond, of iets anders, om daarna te gaan gebruiken. En da ’s een gewoonte geworden… maar nu opent dat automatisch vóór m’n huidig programma en dat vind ik niet handig.:-)

Bijdrager
    Ostinato

Volgens mij kan dat niet. De Spaces-oplossing van Maverick werkt. Je kan wel programma’s bij het opstarten/inloggen in de achtergrond laten opstarten (rechtermuis op dock-icoon).

Bijdrager
    Maverick9898

Maar wat voor versie van Mac OS gebruikte je hiervoor dan? Want je geeft aan dat dat verandert is? Wat gebruik je nu en welke gebruikte je eerst?

@Ostinato: bij mij opent ie dan wel direct. Dus als ie dan klaar is met opstarten komt ie wel over iets heen wat ik eerder heb opgestart. Dus dat is dan toch ook niet helemaal wat de TS wel of begrijp ik dat verkeerd?

Bijdrager
    Ostinato

Ik zit even niet achter mijn machine, maar als ik ‘m opstart, wordt Mail automatisch gestart, maar komt niet naar voren. Of begrijp ik je vraag verkeerd?

Bijdrager
    Maverick9898

Er komt dus geen venster van Mail? Als dat zo is dan is dat specifiek voor Mail, denk ik? Bij mij heb ik iTunes op standaard opstarten, zeg maar. En dan komt ie gewoon wel als venster in beeld.

Geblokkeerd
    Anoniem
    Maverick9898 op 26 augustus 2010

Je kan bijv gebruik maken van Spaces. Dus in de ene Space het openen en dan in de ander verdergaan met je programma.

Dan opent de app zich alsnog in de Space waar jij je dan bevindt. OS X onthoudt niet op welke space je zat toen je de app vroeg te openen.

Bijdrager
    Maverick9898
    cailin op 26 augustus 2010
    Maverick9898 op 26 augustus 2010

Dan opent de app zich alsnog in de Space waar jij je dan bevindt. OS X onthoudt niet op welke space je zat toen je de app vroeg te openen.

Dat is waar maar dan moet je even wachten en dan switchen. Zo lang duurt het meestal niet om een app op te starten;). Zeker niet een app als Mail.

Bijdrager
    Ostinato

@Maverick: idd geen Mail-venster. Ik heb het nooit met andere apps uitgeprobeerd.

Bijdrager
    Maverick9898

@Ostinato: okay dat is wel slim bedacht dan! I didn’t know:). Natuurlijk ook logisch: meeste mensen willen gewoon dat ie de mail checked en niet per se eentje schrijven ofzo. Maar ik denk dat dat specifiek voor Mail is, maar daar kan de TS toch wel wat aan hebben dan!

Bijdrager
    Ostinato

Je kan apps laten verbergen na opstarten door in Systeemvoorkeuren > Accounts > Inloggen een vinkje te zetten bij Verberg bij de apps die je op de achtergrond wilt opstarten. Maar het werkt dus alleen bij opstarten/inloggen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.