6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    klaas

programma's nemen 156gb in beslag macbook air

heeft iemand een idee hoe ik kan zien welk programma zoveel gb gebruikt
    ik heb de basis programma’s op mijn macbook air staan en hier is 156gb voor nodig
    ik lees overal dat 15gb normaal is
    grootgebruikers zijn de standaar microsoft items met gemiddeld 1.7gb per stuk 4 totaal.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb best een aantal stevige apps, maar die programma-map hier is slechts 18 GB.

Dan is 156 wel érg groot inderdaad.

In de Finder kun je zo aardig zien welke apps buitensporig groot zijn toch? >

Bijdrager
    SunKeeper

Is je Programma’s-map ook echt zo groot. Rechtsklik op de map en ”Toon info”.

Zo ja, dan hetzelfde doen bij de programma’s zelf. (zoals in de post hierboven te zien)

Je kunt het ook met software zoals WhatSize of Grandperspective nakijken, werkt sneller als je van meer zaken precies wilt weten hoe groot het is.

Bijdrager
    klaas

het rare is dat ik er echt geen grote programma,s tussen zie maar via mijn mac kom ik echt op 156GB
    als ik CCleaner gebruik kom ik niet eens op 10GB….

heb verder geen last van een volle schijf maar ik vind het heel raar

Bijdrager
    KarelWillem

Het Over deze Mac toont bij mij ook twee keer zoveel opslag dan in de programmamap staat.

En dat klopt helemaal…. want niet alles van een programma staat in je programmamap.

Deze gratis app laat je keurig zien waar grote bestanden zich bevinden op je Mac:
    http://grandperspectiv.sourceforge.net/

Bijdrager
    SunKeeper

Ccleaner hoef je op een Mac niet te gebruiken.

Ik weet niet op hoeveel je komt, maar dat zal niet veel geweest zijn. (behalve als je prullenbak vol staat)

En wat je verwijdert zijn meestal caches, die worden daarna weer aangemaakt. Dat heeft qua snelheid tijdelijk een negatief effect, maar verder maakt het niets uit.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.