6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Racketeers

Programma's na installatie gewijzigd naar Applications

Hoi,

Zojuist heb ik CS5.5 Engels geïnstalleerd op een Nederlands systeem. SL. Na de installatie is de naam van de programma folder gewijzigd van “Programma’s” naar “Applications”.

Als ik nu Applications aanklik wordt die folder niet gevuld met mijn applicaties. Klik ik echter op “Programma’s” in de navigatie balk van finder dan zie ik netjes m’n applicaties, net als in de Programma’s folder in de dock. Alle software werkt ook naar behoren voorzover ik kan nagaan.

Ik heb geprobeerd simpelweg de naam weer te veranderen van Applications naar Programma’s. Op zich lukt dat maar de map wordt niet gevuld met de applicaties.

Weet iemand hier iets op? Moet ik misschien een of ander briljant terminal commando invoeren?

Thanx

Bijdrager
    BluePad

Waarom veranderen als alles werkt… het is geen probleem als die map anders heet of ben jij zo type die ECHT alles in NL moet hebben omdat het systeem anders gelijk niet goed is?

Laat het gewoon staan je Mac gaat er niet kapot van

Bijdrager
    Racketeers

Vreemd antwoord BluePad… Het gaat er niet om of het een probleem is of niet, het gaat erom of en hoe ik het weer kan krijgen zoals het was.
    .
    Ik heb een NL systeem met een NL finder waar een systeem map Programma’s niet meer instaat met als gevolg dat ik vanuit finder m’n Programma’s niet meer kan benaderen….(Tenzij uit de navigatie kolom, het werkt dus niet zoals het hoort.
    .
    “Zo’n type” ?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb dat ooit in het verleden voorbij zien komen.

Maar hoe zat dat ook al weer?

Staat hier Nederlands nog bovenaan?

En dit werkte vroeger ook nog wel eens:

Finder > Voorkeuren > Gevanceerd > Toon alle bestandsnaamextensies (aan of uit zetten)

Bijdrager
    Racketeers

Jammer KarelWillem, dat verandert niets. Thanks

Bijdrager
    Verwijder

Ik heb helemaal geen Programma’s- of Applicationsmap in mijn thuismap, het zou kunnen dat ik die heb weggegooid, maar ook mijn beheerder-account (waar ik zo min mogelijk heb veranderd) heeft geen Programma’s-map. Een paar losse ideeën:
    Als het een alias was van de algemene programma’s-map dan kan je die opnieuw maken.
    Als je Mac mini in de navigatiekolom selecteert, zie je dan wel een goede programma’s-map?
    De programma’s-map heet op de harddisk Applications, de Finder toont de Nederlandse naam.
    Als je rechtsklikt op een map (ook in de navigatiekolom) dan kan je “Toon info” kiezen en de echte naam en de locatie van de map zien.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.