10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Lucasgent

Geen activeerbare bestandssystemen

We hebben nog een oude iMac 600 staan. Die werkt voor bepaalde zaken nog (foto’s bekijken enzo). Plots kunnen we geen programma’s meer installeren.
    We krijgen deze melding: “De volgende schijfbestanden kunnen niet worden geactiveerd; Oorzaak: geen activeerbare bestandssystemen”

Aan wat zou dit kunnen liggen?

Dank!

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    Yaris

Zijn het dmg bestanden die je wil installeren?

DMG activeren?

Bijdrager
    Yaris

Zijn het dmg bestanden die je wil installeren? Die bestanden zijn beschadigd.

DMG activeren?

Bijdrager
    Lucasgent

Het zijn DMG bestanden. Maar het kan toch niet dat, wat je ook downloadt, beschadigd is…

Bijdrager
    Yaris

Programma’s en bestanden zijn een verzameling bits en bytes. Als er daar wat van ontbreken of er is in geknoeid dan werkt het programma niet meer en is het dus beschadigd. Dat risicio heb je vooral bij downloads van onofficiële sites.

Bijdrager
    Yaris

Programma’s en bestanden zijn een verzameling bits en bytes. Als er daar wat van ontbreken of er is in geknoeid dan kan het bestand niet meer geopend worden en is het dus beschadigd. Dat risicio heb je vooral bij downloads van onofficiële sites.

Bijdrager
    Yaris

Programma’s en bestanden zijn een verzameling bits en bytes. Als er daar wat van ontbreken of er is in geknoeid dan kan het bestand niet meer geopend worden en is het dus beschadigd. Dat risico heb je vooral bij downloads van onofficiële sites.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Hoeft niet persé Yaris. Ik heb een DMG van X-Plane die ge-mount wordt tijdens opstarten. Een enkele keer krijg ik ook die melding. Start ik hem dan een tweede keer, dan gaat het goed. Het kan dus ook liggen aan een corrupt voorkeurbestand, in dit geval waarschijnlijk één van de bestanden waar de tekst “diskimages” in voorkomt.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.