7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Gees

Programma’s geforceerd stoppen

Ik blijf met dit “irritante” probleem zitten n.l. Yahoo-messenger / Adresboek / Pages / iCal en Safari Gaan vanzelf na het uitzetten van mijn iMac G4 Os 10.4 (tijger) niet autom. uit, wel na een “Forceer stop”.
    Heb diverse plist weggegooid. Wie heeft een oplossing hiervoor?……

Bijdrager
    Hansi2124

Waarom sluit je niet eerst de programma’s gewoon af en daarna uitzetten? Gaat dat ook niet?

Bijdrager
    Gees

Nee ‘gewoon’ gaat niet meer eerst een programma geforceerd uitzetten, en dan kan ik de Mac uit zetten. Tob hier al een tijdje mee, diverse ged.l.prog.verwijderd en plisten, maar dat werkt ook niet!

Bijdrager
    Hansi2124

Heel vreemd….. Als de juiste .plist(en) zijn verwijderd terwijl het programma niet actief was en dat maakt dan nog niets uit, probeer dan eerst eventuele randapparatuur te verwijderen en kijken of daar misschien een oorzaak van te vinden is. Mocht dat geen resultaat hebben, dan kan je uiteindelijk kiezen voor een schone installatie…..

Bijdrager
    arri

ik begrijp weinig van je verhaal, maar het klinkt alsof je iets fundamenteel fout doet…
    wat bedoel je nou precies?

…Gaan vanzelf na uitzetten van mijn iMac G4 Os 10.4 (tijger) niet weg…

???

Bijdrager
    Gees

Als ik b.v. met Adresboek bezig ben geweest klik ik op het rode kruisje (balletje) links boven, dan is hij weg van het scherm maar staat nog in de dock met een aanwijspunt, dus het progje is verwijderd maar niet uitgezet. Dat is allemaal normaal….
    Maar nu wil ik mijn iMac uitzetten ” Dat gaat niet” moet dus eerst Adresboek geforceerd uitzetten, (omdat hij niet reageert)

Bijdrager
    arri

allereerst;
    lang niet alle applicaties sluiten vanzelf als je het (laatste) window sluit.
    dit zijn doorgaands applicaties waarin je meerdere documenten (windows) kunt openen.

maar dan nog zouden ze gewoon moeten sluiten (quitten) als je je mac afsluit.

klinkt als een meer complex probleem waarbij voor het trouble-shooten meer informatie nodig is…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.