30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 38)
  • Q:
    Bijdrager
    Giomi

programma’s doen het opeens niet meer

Beste mensen,

Ik heb een probleem, van het ene naar het andere moment doen mijn programma’s het niet meer.
    Het enige wat ik heb gedaan voor al de programma’s zo zijn geworden is dat ik Acquisition op heb gestart, voor de rest weet ik niks…

zo ziet het er dan uit:

[URL=http://imageshack.us][/URL]

ik weet de oorzaak niet, misschien weet iemand hier een oplossing voor…

alavast bedankt.

Bijdrager
    gipsman

Had je al altijd dat application-icoon voor die progs (Addressbook, Calculator,..) of zijn die nu pas zo
    geworden ?
    Heb je al herstart ?
    Permissions misschien eens nakijken/herstellen (Disk Utility in Utilities)

Bijdrager
    Giomi

ze zijn pas net zo geworden, ik heb ook al een keer geherstart… geen resultaat

Bijdrager
    gipsman

Kun je de progs nog open zetten en loopt het dan pas vast ?
    Kun je nog bij je dokucumentenmap ?
    Ik neem aan dat je naam van het huisje (Giomi) niet ook net veranderd hebt ?

Bijdrager
    Giomi

ik kan geen programma’s open zetten, tenminste van diegene vanwaar het icoontje is veranderd.
    Ik kan gewoon bij m’n documenten. Ik heb niet m’n huisje veranderd.
    Het is egt heel vreemd…:?

Moderator
    unSOUND

De applicaties die een standaard icoon hebben zijn ook in het Engels genoemd, terwijl je OS X op Nederlands staat… toevallig talen geprobeerd op te ruimen met een programma ?

Bijdrager
    Giomi

ja dat zou goed kunnen, hoe kan ik dit terug zetten of oplossen…??

Moderator
    unSOUND

Alleen door OS X opnieuw te installeren, dat stond ook in de waarschuwing die je krijgt voordat je dat programma start… Als je iets te veel weg gooit > opnieuw installeren.

ALS het daar door komt natuurlijk. Welk programma heb je gebruikt ?

Bijdrager
    Giomi

hmm… ok, zit niks anders op dan…

Bijdrager
    sypie
    ”unSOUND”

ALS het daar door komt natuurlijk. Welk programma heb je gebruikt ?

Nou?

Bijdrager
    Turbanus

Wij zijn nog steeds benieuwd welk programma Gooffy doorvoor heeft gebruikt….:wink:

Bijdrager
    sypie

Hij slaapt uit vandaag, gisteren was het laat geworden denk ik…

Bijdrager
    Giomi

hahahaha sorry dat ik niet heb geantwoord, moest werken…

Ik heb niet perse talen weggegooid, maar ik ging wat DJ programma’s testen en toen heb Traktor DJ en Ultra DJ, volgens mij, getest en bij Ultra DJ moest je van taal veranderen, en waarschijnlijk heeft mijn comp van taal veranderd. Ik zou anders niet kunnen weten wat de oorzaak zou kunnen zijn…

Bijdrager
    Giomi

ik heb, by the way, m’n computer nog niet geherinstaleerd, dus als iemand een betere oplossing weet zou ik die graag horen :D :D

Bijdrager
    sypie

Haal 1 van die genoemde dj programma’s er eens af.. Kijken of die dan de rest ook weer normaal doet..

Bijdrager
    Giomi

heb ze alletwee er al afgegooid… geen resultaat

Bijdrager
    sypie

En wat als je de taalinstellingen (nog) eens op nederlands /engels zet? ( ik weet niet wat je voorkeurtaal is..)

Bijdrager
    Giomi

staat gewoon nog steeds op nederlands…

Moderator
    unSOUND

En als je die dus op Engels zet zoals sypie vraagt ?

Persoonlijk denk ik niet dat het zal werken, als een programma niet beschikbaar is in de voorkeurs-taal, zal het gewoon in een andere taal opstarten…

Bijdrager
    Giomi

nee werkt ook niet,
    misschien handig om erbij te zeggen, als ik op zo’n prgramma druk (waarvan het icoontje is veranderd) dan komt het niet eens in m’n dock, je ziet de dock wel bewegen maar het icoontje komt niet in m’n dock. En als ik appeltje+i druk kan geeft-ie wĂ©l aan dat het een applicatie is maar de grootte is 1 kb.

Bijdrager
    Turbanus

Lekkere progjes dus, waar je met een grote boog omheen moet…..

Bijdrager
    Giomi
    ”Turbanus”

Lekkere progjes dus, waar je met een grote boog omheen moet…..

hoe bedoel je…??

Bijdrager
    Turbanus

Denk je dat er hier zitten te wachten dat hen hetzelfde overkomt?

Bijdrager
    sypie

Verwijzen die icoontjes wel naar de juiste bestanden?

Bijdrager
    Giomi
    ”sypie”

Verwijzen die icoontjes wel naar de juiste bestanden?

weet ik niet, hoe kan je dat zien…??

Bijdrager
    Turbanus

Wat krijg je te zien als je er eenmaal op klikt (selekteren) en je doet even :apple: + i ???

Bijdrager
    Giomi
    ”Turbanus”

Wat krijg je te zien als je er eenmaal op klikt (selekteren) en je doet even :apple: + i ???

ik zien dan:

Soort: Programma
    Grootte: 0 KB op schijf (0 bytes)

de extensie is gewoon .app
    er zijn geen talen[/b]

Bijdrager
    Turbanus

Kun je dan op je Mac helemaal niet meer vaststellen via Spotight of zo, waar de originele programma’s gebleven zijn? Die zijn toch niet geskipt?

Bijdrager
    Giomi

volgens mij heb ik het probleem gedeeltelijk opgelost…!!
    al de programma’s die het doen hebben een taal in het :apple: + i schermpje, behalve diegene zonder icoontje, ik moet dus een taal toevoegen!
    Maar als ik op “Voeg toe” druk gaat-ie browsen en ik zou niet weten waar ik die talen kan vinden…
    Misschien weet iemand dit…

Bijdrager
    Giomi
    ”Turbanus”

Kun je dan op je Mac helemaal niet meer vaststellen via Spotight of zo, waar de originele programma’s gebleven zijn? Die zijn toch niet geskipt?

als ik een programma intyp (engels of nederlands) dan vindt-ie alleen dat programma zonder icoontje…

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 38)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.