6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    dendoor

Programma's volledig afsluiten op iPad

Ik heb gemerkt dat wanneer je sommige programma’s afsluit via de Home knop ze nog steeds in de achtergrond draaien en daarmee onnodig het geheugen van de iPad belasten. Dit kwam ik tegen tijdens een sessie van Google eart die de melding gaf dat ik te weinig geheugen had om verder te gaan. Hierop heb ik systems ge├»nstalleerd die me aangaf dat er 3 programma’s actief waren die ik heb afgesloten via de Home button. Een reset van de iPad gaf weer dat na de opstart Maps en safari actief waren. Vraag is dus hoe je een app volledig kan afsluiten zodat ze niet actief in het geheugen blijft hangen.

Alvast bedankt !
    Mvg,
    Den Door.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik ken het fenomeen niet.
    Al open ik 33 programma’s; Google Earth blijft gewoon zonder problemen zijn werk doen.

Een afgesloten App zal ook niet actief gebruik maken van het geheugen. Dus dat mag geen invloed hebben.
    En als er iets wel open blijft staan (het is een ‘computer’, dus dat is altijd zo) is het een noodzaak.

Gaf Google Earth niet eerder aan dat je schijfruimte bijna vol was of zo?

Bijdrager
    prullenbak

Jouw iPad multitaskt al? Toe maar!;)

Zonder grappen: Apps kunnen op de iPad nog niet op de achtergrond draaien. Zodra je de homebutton indrukt, wordt de huidige app afgesloten (m.u.v. de iPod)

Bijdrager
    dendoor

Dit zegt toch genoeg dan ? Ik heb ale deze prog’s afgesloten via de home button maar toch blijven ze actieg en nemen geheugen weg….

Mvg,

Den Door

Bijdrager
    _Jan_

Mail blijft sowieso ook altijd aan staan om naar nieuwe mail te zoeken.
    En volgens mij kan je safari ook niet ”helemaal” afsluiten.
    Maps wist ik niet, maar blijkbaar kan je die ook niet ”helemaal” afsluiten.

Maar je iPad zou echt niet door die paar apps al vast kunnen lopen, anders zou Apple nooit multitasking toe gaan staan voor je iPad.

Bijdrager
    KarelWillem

Het ging ook niet om vastlopen, maar om het gebruik van het geheugen.

Anyway, zoals ik al eerder zei: wat loopt is nodig voor het systeem.

Die drie dingen nemen samen nog geen 10% van het totale geheugen in beslag in ieder geval.

dendoor op 13 augustus 2010

…Hierop heb ik systems ge├»nstalleerd die me aangaf dat er 3 programma\’s actief waren d…

Voor de goede orde: het heet SYSTEM Manager voor iPad

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.