14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    JoopJoopJoop

programmamap veel te groot?

Mijn programmamap is groot 16 GB. de info in Over deze Mac/Opslag geeft aan 46 GB.

Wat is de verklaring daarvoor???

Bijdrager
    KarelWillem

Mijn programmamap is 41 GB, de info geeft aan: 19 GB Progr.

Dat kan ik nog begrijpen. Want in programmamappen kan meer staan dan alleen programma’s.

In jouw geval is de berekening echter precies verkeerd om.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

beste,

@KarelWillem
    , wat heb ik aan dit antwoord?? misschien moet je zelf een eigen topic starten….

Jij bepaald aan de hand van jouw info dat mijn gegevens verkeerd zijn?? wat is dat voor krom denken…

Bijdrager
    janbertwedman

Zullen we het gezellig houden?

Bijdrager
    KarelWillem

Huh? Waar komt dat opeens vandaan?:)

Ik probeer een uitleg te vinden voor het verschil ‘grootte Programmamap’ en ‘Info over deze Mac’.
    En in mijn voorbeeld kan ik daar nog wel een logica voor vinden(?)

In jouw voorbeeld niet.
    Waarmee ik dus aangeef dat ik het ook niet kan verklaren, en dat het een raar verschil is.

Snap je hem nu?;)

Bijdrager
    tim85

The fuse is short…

Maar goed, ontopic, zou het kunnen dat er apps aanwezig zijn die NIET in de programmamap staan? Misschien telt OSX ook losse apps mee?

Bijdrager
    SvS

Ik heb hetzelfde verschijnsel als 3xJoop.
    Selecteer map programma’s en druk op cmd i, dan 43 GB, maar Over deze Mac/opslag geeft 74 GB aan. Rara…

Interessant. Naar mijn weten zitten alle apps netjes in map Programma’s.

Bijdrager
    IsSidha

wordt het tijd dat jullie eens een keer opruimen… stelletje:-x:-x:-x:-x

van de week een fresh install gedaan.. 300MB verschil
    hoofdzakelijk door System/Library/CoreServices waar ook nog wat programma’s zitten
    zoals bijvoorbeeld de Finder (!!!) en aanverwante programma’s

waarschijnlijk dat er op andere plaatsen nog heel wat neer gezet wordt,
    zoals Adobe en Office en vele anderen gebruikelijk doen in /System en /Library

Bovendien kun je zelf ook nog eens overal Programma’s neer kwakken waar je maar wilt
    Programma’s hoeven dus per definitie NIET alleen maar in de map Programma’s te staan

Bijdrager
    SvS
    IsSidha op 16 februari 2016

wordt het tijd dat jullie eens een keer opruimen… stelletje:-x:-x:-x:-x

Ha ha….
    Ik heb de mac pas sinds kort en er staat vnl zakelijke software op, zo ook Adobe CC. En ik ga niet rommelen in het systeem. Maar waarom dan die grote verschillen van grootte op 2 lokaties? Dat is de vraag ook van TS.

Bijdrager
    SunKeeper

De grootte van mappen is gewoon zoals de Finder dat berekent aan de hand van hoeveel ruimte het inneemt op de schijf.

Over deze Mac > Opslag bekijkt het vanuit welke extensie bepaalde bestanden hebben, ongeacht locatie.

Ik denk dat daar hoofdzakelijk de verschillen zitten, zowel tussen de plaatsen waar je het kunt opvragen, als tussen de Macs van leden hier.:)

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Sunkeeper,

Dat is een interresante mogelijkheid, ken jij een uitility die hetzelfde doet, los van OSX zelf, ik bedoel dus de groottes van alles met een bepaalde extensie bijelkaar optellen…?

Bijdrager
    SunKeeper

Gezocht, maar niet gevonden. Misschien weet iemand anders het.:)

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Sunkeeper,

Ik zelf een, gedeeltelijk, antwoord gevonden op mijn vraag, gebruik Diskinventory X, geeft een duidelijk overzicht van wat en waar intern is opgslagen.

@SvS
    , misschien heb jij hier ook wat aan, het progje is een gratis download!

Bijdrager
    knippie

Whatsize is ook zo’n programma waarop je precies kunt zien hoeveel mb/gb je mappen/programma’s innemen
    http://whatsizemac.com

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.