8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

programmamap op onverwachte plaats

Goeie morgen,

geheel toevallig ontdekte ik gisteren dat mijn map programma’s ( van OSX) op de root van mijn HD staat ?
    Dan denk ik, kopiëren naar de user en klaar, maar zo eenvoudig lijkt het niet ! Waneer ik dan de gekopieerde folder op de root wil verwijderen, krijg ik de melding dat dit niet kan, omdat deze map toebehoort aan OSX !

Er moet een tussenstap zijn, maar die ken ik niet !!

Bedankt voor eventuele tips,

Johny

Inactief
    Anoniem

Waarom precies is het een onverwachte plaats?
    Volgens mij verwachten heel veel mensen hem daar omdat hij daar hoort:)
    Vandaar dat je hem ook niet kan verwijderen.

Kopieeren naar je user folder houdt in dat andere users de programma’s niet kunnen gebruiken!

Bijdrager
    macpro

De map Programma’s hoort op de root te staan, dus die moet je zeker niet verwijderen.
    Als je dat wel doet, dan zul je minimaal problemen krijgen met programmatuur updates.

Wel is het zo dat je in de home folder van een gebruiker ook een map Programma’s mag hebben, maar dat is optioneel.
    En zoals Beakerflo al aangeeft zijn die programma’s dan alleen maar beschikbaar voor die ene gebruiker.

Bijdrager
    Johnyw

OK , bedankt

Bijdrager
    Oppie

Hij staat al ongeveer 6 jaar op die plek (OS X 1.0), dus waarom dacht je dat het een een onverwachte plaats is?

Bijdrager
    Johnyw

Omdat het me nooit eerder opgevallen was !?

Bijdrager
    –help
    ”tridee”

das echt stom :x
    Naah, in iedergeval ga je voortaan eerst even verdiepen in de stof voordat je er wijzigingen in aan wil gaan brengen. Als je de programma map verplaatst verplaats je ook: systeemprofiel en alle hulpprogramma’s, iets wat je dus zeker niets wil ! oja: als je hem verplaatst naar je gebruikersmap dan kunnen eventuele andere gebruikers er niet bij

Bijdrager
    R-Flow
    ”Oppie”

Hij staat al ongeveer 6 jaar op die plek (OS X 1.0), dus waarom dacht je dat het een een onverwachte plaats is?

Meer dan 7 jaar zelfs.:P

”tridee”

Haha dat kan. Je moet er dan alleen niet direct van uitgaan dat het fout is en dingen proberen te gaan verslepen, op die manier willen dingen nog wel eens mis gaan.:wink: :)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.