14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Undaunted

Programma voor osX om codecs te detecteren?

Op de PC gebruikte ik geregeld een programma met de naam Gspot. Daar kon ik een videobestand inladen, en het programma vertelde me dan netjes wat voor audio en videocodecs het bestand gebruikte. Bestaat zoiets dergelijks nou ook voor MacOSX?

Ik heb namelijk een paar oude AVI’s die ik met geen mogelijkheid meer open krijg op m’n Mac. Vroeger op m’n PC hebben ze gewerkt. Ik heb overal en nergens vandaan codecs ge├»nstalleerd .. zonder resultaat. Aangezien ik nu niet meer over een PC beschik heb ik zo niet de mogelijkheid om te bekijken wat ik nou eigenlijk nodig heb.

Ik heb zowel VLC, Realplayer, DivxPlayer als Quicktime en een aantal losse .component bestanden in de quicktimelibrary gezet. Tot zo ver geen resultaat.

Kent iemand zo’n programma? Of anders.. een zip met daarin alle codecs die er zijn voor OSX?

Alvast hartelijk dank

Bijdrager
    computer space

QuicktimePlayer kan dat prima vertellen. Dat ie niet wil spelen betekent nog niet dat ie niet wil vertellen wat het is;-)
    VLC trouwens ook.
    Gewoon bestand openen, alle waarschuwingen en foutmeldingen negeren en info opvragen!

Bijdrager
    Undaunted

Wel als ie wil inladen in quicktime, maar dat krijg ik niet voor elkaar. Als ik zo’n bestand open in Quicktime krijg ik een Error Opening Movie: “This movie could not be opened”

Bijdrager
    computer space

Ja, en dan kun je toch info opvragen.

Bijdrager
    Nikita

Intel Mac? Open de film ’s in QuickTime in Rosetta (Info van QT opvragen en dan vinkje zetten bij “Open in Rosetta”). Negeer de vertraging even voor het moment, maar wellicht dat ‘ie ‘m dan wel goed afspeelt. Ik heb namelijk een hele hoop AVI’s met AC3-codecs voor het geluid. Helaas heb ik daar nergens een Intel versie van kunnen vinden voor OSX, alleen voor de PPC.

Bijdrager
    Undaunted

Geprobeerd.. dan zie ik alleen de top van een venster..

Bijdrager
    Undaunted
    ”Nikita”

Intel Mac? Open de film ’s in QuickTime in Rosetta (Info van QT opvragen en dan vinkje zetten bij “Open in Rosetta”). Negeer de vertraging even voor het moment, maar wellicht dat ‘ie ‘m dan wel goed afspeelt. Ik heb namelijk een hele hoop AVI’s met AC3-codecs voor het geluid. Helaas heb ik daar nergens een Intel versie van kunnen vinden voor OSX, alleen voor de PPC.

Rosetta zegt me niks.. zal ik dat ook eens downloaden, bedankt voor de tip

Bijdrager
    Nikita

Rosetta is geen programma wat je kan downloaden, dat zit in OSX als je een Intel Mac hebt.

Bijdrager
    PietjePuk

Rosetta is gewoon de naam van het programma die PowerPC applicaties emuleert naar Intel…

Ik zie niet in wat dat daar dus mee te maken heeft.

Bijdrager
    Sentitel

Rosetta zorgt voor de virtualisatie van PPC onder Intel. Zit standaard op Intel Macs dus;) Wordt standaard gebruikt als de programma’s niet universal zijn.

Bijdrager
    Undaunted

Ah, da’s waar ook. Daar heb ik inderdaad ooit eens wat over gelezen. maar.. het probleem is niet alleen intel.

Ik heb zowel een PPC als een intel, en ik krijg ze op beide niet aan de praat…

Bijdrager
    Nikita
    ”PietjePuk”

Rosetta is gewoon de naam van het programma die PowerPC applicaties emuleert naar Intel…
    Ik zie niet in wat dat daar dus mee te maken heeft.

En het kan ook Universal programma’s (zoals QT dus) ook emuleren van Intel naar PPC. Da’s handig voor als je oude codecs hebt die niet werken op een Intel, zoals de AC3 audio codec.

Bijdrager
    computer space

Gooi m eens in teksteditor:

Ik heb het net met een film gedaan en dan zie ik in de 4e regel de codec.
    Kan het resultaat niet posten, want MySQL/phpBB vreet de lettertekens na copy-paste niet.

Ik heb het nu met 5 filmpjes geprobeerd, en bij alle zie ik meteen de codec 8)

Bijdrager
    Undaunted

Hier alleen maar een rij ondefinieerbare tekens.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.