27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:

Bijdrager
    fabiankroezen

Programma voor muziekbewerking. (Adobe Audition)

Ik zoek voor mijn bewerking van muziek een programma dat ongeveer gelijk is aan het programma
    Adobe Audition (voorheen Cool Edit Pro).

Aangezien we bij de de lokale omroep via Windows Xp werken, kan ik mijn programma moeilijk voorbereiden op mijn Macje.

Jullie zullen mij hier erg mee helpen

Klik hier voor een voorbeeld.

Bijdrager
    deSpaanseRente

Je kan je altijd toeleggen op de bekende programma’s als Logic (Express) &/of Cubase. Maar ik ken Adobe Audition helemaal niet en weet ook niet wat je allemaal wil doen zodus.

Bijdrager
    fabiankroezen

Kort samen gevat is het meer muziek editting. Knippen, plakken, toevoegen, normalizen etc.

Multiparttrack maken zodat je een starttune kan toevoegen aan een stuk muziek of reclame.

Zodat je dit voor het programma in start zodat ik zelf nog 5 a 6 minuten de tijd heb om dingen klaar te zetten bijvoorbeeld.

Of bijvoorbeeld echo’s toe te voegen of een looptune in elkaar frutselen.

Bijdrager
    joostovermars

er schijnt een programma te zijn, dat heet garageband……. en dat kan alles wat je hierboven noemt:D

Bijdrager
    deSpaanseRente

Mja; maar er zijn ook heel veel beperkingen aan Garageband, volgens mij is Audition wel een pak professioneler.

Bijdrager
    imathieu

Behoort Audition niet tot de adobe production suite? Die komt namelijk bij de volgende versie terug naar de mac. Als je dus nog een beetje geduld uit kan oefenen… :wink:

Bijdrager
    K83N

volgens mij heb je wel wat aan Audacity.. redelijk vergelijkbaar met audition en nog gratis ook

Bijdrager
    Hanky Dussen

Logic (Express of Pro) uiteraard, maar ook Peak !
    http://www.bias-inc.com/
    Audacity is sowieso al geweldig om dat het gratis is !

Bijdrager
    hitcher

Ik doe enkele radioprogramma’s op Free Radio Rotterdam. Ik werk naast Garageband ook met Adobe Audition. Dit laatste doe ik om met name een goede compressor over de stem te zetten. In garageband zijn er ook enkele compressors in te stellen maar lang niet zo goed als in Adobe Audition. Ik heb nog niet iets gevonden dat met Audition gelijk kan worden gesteld. Ik denk persoonlijk dat je het dichtst in de buurt komt met Pro Tools 7. Bij dit programma ben je wel gebonden aan hardware van Digidesign of M-Audio met de M-powered versie van Pro Tools. Ook dat programma wordt veel in de radiowereld gebruikt voor nabewerking. Binnenkort ga ik ook nog Tracktion 2 uitproberen van Mackie. Dit is een interface war je alles mee kunt in een enkel scherm. Een eerste indruk was dat je ook hele aardige compressor nabewerking kunt bewerkstelligen. Knippen en plakken is toch wat lastiger dan in Audition. Is er misschien ieman die weet of er een goed alternatief is voor Dalet? Dan kun je gewoon een programma draaien met een externe controller voor de kanalen die dan ook op faderstartachtige wijze kunnen worden opgestart.

Bijdrager
    TGV

Audacity is niet zo geweldig, vind ik, maar sommige mensen zijn enthousiast over Amadeus Pro. Toevallig vandaag voor iets minder dan $25 verkrijgbaar via http://www.mupromo.com/.

ProTools, Logic, etc. zijn hele andere beesten dan Audacity, Amadeus of Audition (beginnen toevallig allemaal met een A). De laatste groep is voor het in detail manipuleren van geluid via word-processing-achtige commando’s: je kunt stukjes knippen, plakken, etc. of bewerken via filters. Daarnaast hebben ze wat extra inspectie-hulpmiddeltjes, zoals frequentieplots. Opnieuw rangschikken van verschillende tracks kan wel, maar de programma’s zijn niet geschikt als compositiehulpmiddel.

De eerste groep is meer voor het maken van muziek uit bestaande stukken geluid, hetzij hele tracks, hetzij korte samples. Ze hebben wel de mogelijkheid om het geluid op het allerlaagste niveau te inspecteren en manipuleren, maar zijn daarin minder handig dan de andere programma’s. Wel maken ze het vreselijk makkelijk om stukjes geluid tov elkaar te verschuiven, van links naar rechts te laten gaan, netjes te mixen, nagalm te geven, etc. En ze zijn duur. Logic Express begint geloof ik bij €300, maar voor Pro ben je veel meer kwijt. ProTools komt ook in verschillende prijsklassen.

Bedenk dus goed wat je nodig hebt: wil je geluidsgolven manipuleren of

Bijdrager
    Vin

en wat is dan het verschil tussen logic pro en logic express? zit daar veel verschil tussen?? ik vind peak overigens maar vervelend! onduidelijk programma….

Bijdrager
    TGV

Pro is 600 euro duurder (da’s wel een verschil, dacht ik) en heeft veel meer plugins (convolutie-reverb als ik me niet vergis, physical modelling synth) en nog een paar extraatjes in de interface (apart marker track). Hier vind je de verschillen op een rijtje: http://www.apple.com/logicexpress/comparison.html

Bijdrager
    jspr
    ”Sic!”

ik vind peak overigens maar vervelend! onduidelijk programma….

Ik kan er prima mee werken.

Bijdrager
    Vin
    ”jspr”
    ”Sic!”

ik vind peak overigens maar vervelend! onduidelijk programma….

Ik kan er prima mee werken.

ik vond t wel onduidelijk hoor…

Bijdrager
    mcician

ik heb ook een Peak aangekocht met als bedoeling fijn editting … kan ik niets mee doen … ik wil dat pakket gerust van de hand doen voor een zachte prijs …

Bijdrager
    Vin
    ”mcician”

ik heb ook een Peak aangekocht met als bedoeling fijn editting … kan ik niets mee doen … ik wil dat pakket gerust van de hand doen voor een zachte prijs …

nou nee bedankt. ik ben meer iemand van *msj* :evil:

Bijdrager
    mcician

msj ?

Bijdrager
    Vin
    ”mcician”

msj ?

de kenners weten wat ik bedoel. google anders maar eens. kan er op dit forum niets meer over zeggen. :sealed:

Bijdrager
    mcician

tja … ik hang quasi 20 jaar op mac en ga daar nu niet verder op ingaan … bad windows user habbit noem ik dat …

:wink:

Bijdrager
    Vin
    ”mcician”

tja … ik hang quasi 20 jaar op mac en ga daar nu niet verder op ingaan … bad windows user habbit noem ik dat …

:wink:

oke jij je zin.:D

Msj= Mac Serial Junkie. de rest kun je wel raden en googlen!

Bijdrager
    mcician

had ik al door … google is your friend, dont worry :wink:

ik werk enkel met software met dongles …

succes alvast met je zoektocht !

Bijdrager
    Vin
    ”mcician”

had ik al door … google is your friend, dont worry :wink:

ik werk enkel met software met dongles …

succes alvast met je zoektocht !

oh oke. hahah!

maar ja, ik denk dat t dan toch logic express wordt….

Bijdrager
    mcician

hehe ook met een surfer serial zeker :P

alle begrip als je er geen geld mee moet verdienen, maar ik heb een logicpro, en een aantal vervelende bugs erin, dan denk ik soms, als iedereen eens zou betalen zou er betere ontwikkeling zijn,

misschien ook utopisch,

anyway,

ik weet nog goed mijn eerste sequenzer die ik kocht, vision, zal iets rond eind jaren 80 geweest zijn, draaiende op een mac SE, moest ik een maand in de delhaize (belgische albert hein voor werken) …

never never & never 1 vastloper gehad, nu zie mijn last post, voor een belangrijk commercieel project voor een amerikaanse multinational laat logicpro mij in de steek … vervelend

Bijdrager
    Vin
    ”mcician”

hehe ook met een surfer serial zeker :P

alle begrip als je er geen geld mee moet verdienen, maar ik heb een logicpro, en een aantal vervelende bugs erin, dan denk ik soms, als iedereen eens zou betalen zou er betere ontwikkeling zijn,

misschien ook utopisch,

anyway,

ik weet nog goed mijn eerste sequenzer die ik kocht, vision, zal iets rond eind jaren 80 geweest zijn, draaiende op een mac SE, moest ik een maand in de delhaize (belgische albert hein voor werken) …

never never & never 1 vastloper gehad, nu zie mijn last post, voor een belangrijk commercieel project voor een amerikaanse multinational laat logicpro mij in de steek … vervelend

ik geef je groot gelijk maar ik ben een student en ik word wel geacht te werken met programma’s zoals:
    -Photoshop
    -Illustrator
    -Indesign
    -Flash
    -After Effects
    -Maya
    -Cinema4d
    -Final Cut Pro
    -(dreamweaver)

Dat kan ik dus nooit betalen. Als ik klaar ben met school betaal ik alles netjes maar nu lukt dat gewoon niet. Overigens is er op school ook geen regeling voor goedkope software.

Maarrrrrrrrr dit is een veel gevoerde discussie en zullen we die maar niet opnieuw voeren? Ik vind dat je gelijk hebt maar ik zorg nu dat ik de programma’s leer en zodra er commerciële doeleinden mee bereikt worden betaal ik er natuurlijk voor. dat geldt ook voor fonts e.d. natuurlijk!

Bijdrager
    mcician

ok Sic:-)

geen probleem hoor

snap ik best !!!

ik erger me soms dat ik als betalend pro user met vervelende bugs zit, die ik 15 jaar geleden niet had

dont take it personal !

ik ben een professional musicus en als ik concerten speel met teveel bugs moet ik ook niet meer terug komen …snappie ?

grtz

Bijdrager
    Vin
    ”mcician”

ok Sic:-)

geen probleem hoor

snap ik best !!!

ik erger me soms dat ik als betalend pro user met vervelende bugs zit, die ik 15 jaar geleden niet had

dont take it personal !

ik ben een professional musicus en als ik concerten speel met teveel bugs moet ik ook niet meer terug komen …snappie ?

grtz

Ik neem t ook helemaal niet persoonlijk hoor. moet jij ook niet doen. en ik snap je frustratie volledig. maar ik zei dat ik de discussie niet wou aangaan omdat ik heb meegemaakt hier op t forum dat t nogal een gevoelig onderwerp kan zijn……

Bijdrager
    r bentwood

Gebruikt niemand SoundStudio? ik gebruik die zelf (versie 2 nog) om jaren 60 ska op te krikken en hier en daar een fade in/out. redelijk snel op mijn oude g4. Alleen ruis en kraak verwijder ik met Toasts’ spindoctor.

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.