10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Picazi

Programma voor luie pixels iPhone

Ik heb 1 piepklein wit puntje en da’s volgens mij een luie pixel (las ik op een ander forum). Welnu; ik checkte de free app flashlight en dan is je scherm een mooi kleurtje (handig in het donker dus:-)
    Dan valt op dat de witte pixel bij een zwart, donkerblauw, grijs etc. nauwelijks te zien is maar op een witte achtergrond (dan is ie witter), zeg maar lichte felle tinten: dan zie je hem verschijnen.

Bij filmpje kijken merk je het niet en ding is verder prima…. dus terugbrengen; mwhaaa. Heb hem ook al 3 weken dus ik leef er wel mee hoor……maar toch tikkie irritant is het wel.

Ik heb wel eens programma’s gehoord op de reguliere computers die een soort dode pixel killers zijn. Kent iemand dat voor de iPhone? (in de App store niet zo snel te vinden..)

thanks

Bijdrager
    carpebios

Je bedoelt van die programma’s die heel snel van kleur verwisselen voor een kwartier ofzo?

Bijdrager
    Picazi

Weet ik eigenlijk niet zo goed….. heb ervan gehoord:?

Bijdrager
    iJeroen
    ”moller”

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=dead+pixel+program&btnG=Google+zoeken&meta=

Het gaat hier om de iPhone he…
    Misschien heb je hier wat aan…

Bijdrager
    Mateusz
    ”iJeroen”

Het gaat hier om de iPhone he…
    Misschien heb je hier wat aan…

Ik heb zelf ook 3 luie pixels op mijn iPhone 3G. Ik heb het een uur laten “draaien” zonder succes helaas… Valt dit onder de garantie? Ik heb het toestel tweedehands gekocht in België, met bon waar alles aan klopt. Lab9 in Kortrijk.

Bijdrager
    Picazi

Ik heb mij eens verdiept in het pixel gebeuren: wiki zegt dit erover:

Heldere pixel
    Een heldere pixel (hot pixel) is een pixel waarvan alle subpixels constant licht geven. Hierdoor is deze pixel altijd wit. Deze pixels zijn goed zichtbaar op een donkere (bij voorkeur zwarte) achtergrond

Vaste pixel
    Een vaste pixel (stuck pixel) zit vast in één kleur, omdat de subpixel van deze kleur blijft oplichten. Deze pixels kunnen de kleuren blauw, groen en rood hebben

en een dode pixel is zwart….

Ik kan mijn witte puntje niet echt goed categoriseren want ik zie bij een zwart scherm dus helemaal geen puntje. Prima! Alleen bij een wit scherm is het puntje witter dan de achtergrond. En bij hele felle kleuren zoals felrood, felgroen zie ik datzelfde puntje ietsje lichter oplichten dan die kleur die dan aanstaat, maar dan is het puntje niet felwit maar iets lichter qua felgroen, felrood etc.

Ik keek net het programma van iJeroen en dat spreekt voorzich alleen 1 zinnetje sprak mij niet zo aan:

Also, do not allow it to over-run because this, in a rare case, can freeze pixels from overstressing. Use with care.

Tja, da’s dan weer ff een dingetje….
    Even overdenkend; het is wel irritant dat zo’n iPhone het heeft en vooral als het bij foto’s en filmpjes (die ik nogal veel bekijk op de iPhone) heeel irritant zou zijn zou ik er wel wat aan doen. Maar bij foto’s & filmpjes valt het niet op….

Ik laat het hier even bij; het is volgens mij wat ik heb geen dode pixel en…. tja…. misschien zal mijn felle pixeltje wel normaal gaan worden want ik heb her en der ook wel eens gelezen dat pixels van dit kaliber vanzelf beter kunnen worden (heeft iemand hier ervaring mee?); ik heb hem pas 3 weken.

Bijdrager
    iJeroen
    ”Picazi”

Ik keek net het programma van iJeroen en dat spreekt voorzich alleen 1 zinnetje sprak mij niet zo aan:

Also, do not allow it to over-run because this, in a rare case, can freeze pixels from overstressing. Use with care.

Tja, da’s dan weer ff een dingetje….

Ja, idd! Raar!

Bijdrager
    iPeppel

Ik heb een vaste pixel (kleur blauw – vooral goed zichtbaar in het beginscherm). Valt hier wat aan te doen? Heb het ding net een week. De iPhone bedoel ik dan he:-)

Bijdrager
    iJeroen
    ”iPeppel”

Ik heb een vaste pixel (kleur blauw – vooral goed zichtbaar in het beginscherm). Valt hier wat aan te doen? Heb het ding net een week.

Zelfde probleem met een PSP hier… :x

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.