12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    JoopJoopJoop

Programma voor internet data hoeveelheid.

Ik test momenteel Knippr (TV kijken), zou graag de hoeveelheid data meten die daarvoor gebruikt wordt.

Graag advies wat daar voor te gebruiken is.

MijnFritz!box zou dat moeten kunnen maar de datahoeveelheid die ik daar zie kan niet kloppen..

Bijdrager
    KarelWillem
    Bijdrager
    JoopJoopJoop

Bedankt KarelWillem,

Helaas zijn SurplusMeter, iStat Menus en Netmonitor niet beschikbaar..

Alleen Activity Monitor is er nog..

Bijdrager
    GoeieDag
    JoopJoopJoop op 01 november 2017

MijnFritz!box zou dat moeten kunnen maar de datahoeveelheid die ik daar zie kan niet kloppen..

Denk je dat de FB zo maar wat data in elkaar fröbelt? Waarom zou je je FB niet geloven?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@KarelWillem,

Het blijkt dat Activity Monitor alleen de data tussen internet en mijn iMac weergeeft.

Ik wil de hoeveelheid data weten tussen internet en mijn Apple TV, wanneer het overige verkeer meegemeten wordt is niet van belang.

Nog suggesties..?

Bijdrager
    McPim

Data hoeveelheid van/naar één specifiek apparaat in je netwerk is geen optie in ‘gewone’ routers, die meten het totale verkeer. Dat zou je met een app op de AppleTV zelf moeten meten, deze bijvoorbeeld meet via WiFi. Weet niet of ie ook bedraad meet.

Of Fritzbox op 0 zetten, even geen enkel andere device aan je netwerk hangen, AppleTV starten en meten..

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@McPim,

Het hoeft niet gemeten worden naar een specifiek apparaat.

Kan ik kijken in de Fritz!box bij Internet/Online Monitor/Online Meter?

Is het jouw bekend of de FB meet via WiFi? (gebruik niet de WiFi van de Fritz!box)

Wanneer de TV uitzendig op de Apple TV wordt getoond, geeft de FB aan DataVolume (MB) Received 0 (nul dus)

Bijdrager
    McPim
    JoopJoopJoop op 02 november 2017

Het hoeft niet gemeten worden naar een specifiek apparaat.

Ik bedoel dat jij alleen het verkeer naar je AppleTV wil meten, als andere apparaten ook je verbinding gebruiken klopt de Fritzbox meting niet want die meet alles. Maakt niet uit of het WiFi of bedraad is.

Klik je wel op ‘refresh’ in de online meter?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@McPim,

Ik begrijp je reactie niet, ik wil NIET alleen het verkeer naar de Apple T.V. meten, zie mijn vraag; “Ik wil de hoeveelheid data weten tussen internet en mijn Apple TV, wanneer het overige verkeer meegemeten wordt is niet van belang.”

Bovendien geeft de Fritz!box aan dat er 0 dataverkeer is, terwijl de TV aanstaat, refresh maakt geen vertschil..

Bijdrager
    McPim
    JoopJoopJoop op 01 november 2017

Ik test momenteel Knippr (TV kijken), zou graag de hoeveelheid data meten die daarvoor gebruikt wordt.

Dat kun je toch alleen meten als het andere verkeer NIET meegemeten wordt? Wat heb je anders aan de gemeten data?

En dat ie op 0 blijft staan, daar heb ik geen verklaring voor. Misschien een multicast dingetje, zie hier onder ‘other ip connections’.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@McPim,

0 betekent voor mij 0 data, other ip connections is hier niet van toepassing

Iemand nog suggesties???

Bijdrager
    McPim

Tjonge jonge JoopJoopJoop, natuurlijk gebruikt Knippr data. Ik geef je een reden waarom de Fritzbox dat wellicht niet meetelt, die link kan dus wel van toepassing zijn (‘Internet television sent over Multicast, for instance IPTV, uses its own IP connection and is thus not included in the Online Meter‘). Bovendien had ik je nog een andere tip gegeven: als dat niet werkt moet je het op je Apple TV zelf meten.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.