6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Jello

Programma voor elektronische ‘bank’ bij Monopoly…

mmm, waarschijnlijk verkeerde plaats in verkeerde forum.
    Maar het is proberen waard.
    Ik ben op zoek naar een klein programmake. (ik vraag het hier omdat het mss met php ofzo kan … ).
    Iedereen kent monopolie?
    vraag:ik wil de bank van monopolie elektronisch maken.
    uitleg:(elke speler heeft een nummer (tussen 1 en 7) (max 6 gebruikers spel, + POT + saldo bank).
    Programma is opgestart en vraagt nummer gebruiker.
    als iemand zijn nummer ingeeft ziet ie een lijst (uw saldo, geld naar de bank, geld naar speler, geld naar pot & uitloggen).
    Voorbeeld. Speler 5 komt op een grond van mij en moet mij (speler 3) 320 betalen.
    in het programma word speler 5 “aangemeld”. Dan wordt er ‘geklikt” op geld naar speler en moet er worden ingevuld. Naar speler 3, bedrag: “20”. Als speler 5 bevestigd. word er 320 van zijn saldo gehaalt en komt er bij speler 3, 320 bij. Als speler 5 dan klikt op saldo is zijn bedrag verminderd met 320 en als speler 3 kijkt, ziet hij dat er 320 bij is gekomen. Als er op uitloggen word geklikt komt het weer op het start scherm en kan een andere inloggen. Er wordt maar 1 computer gebruikt.

Kunnen jullie zoiets schrijven, wat raden jullie mij af of aan?
    mmm, ik ben één en al oog …

Bijdrager
    Ruben

Ik heb helaas geen passende oplossing voor je, maar heb wel even de titel van het topic aangepast. Het is wel prettig als bezoekers in het overzicht van topics al een beetje een idee kunnen krijgen waar het over gaat en “Een programmatje……” is nou niet echt duidelijk.

Bijdrager
    Jello

Heb al sukkelend een programma op mijn performa 630 gemaakt, in SoftPc in Q-Basic (.bas) .
    probleem is nu, kan niet in mac en of windows worden geopent.
    Weet iemand een beter programmeer taal die ik kan gebruiken?

Bijdrager
    Tammo80

Zo te zien is dit niet zo’n moeilijk programmaatje, je kunt het misschien zelfs in AppleScript wel voor elkaar krijgen (met als voordeel boven php dat je er gratis mooie venstertjes bijkrijgt). Zoek op internet eens naar een tutorial over AppleScript.

Bijdrager
    Jello

iemand die veel programmeerd heeft me Realbasic aangeraden.
    Wat zijn de verschillen met Q-Basic en Realbasic?
    Is realbasic aan te raden?
    en kunnen windows & mac gebruikers zonder iets extra te installeren mijn programma dan lezen?
    mmm, aan de moderator, kan je deze topic verhuizen naar ergens anders?
    Het past hier niet echt …

Bijdrager
    Jello

Ben net bezich in C++ ,
    kan ik mijn programma ook in C++ maken ?
    heeft C++ ook if eee=ee then
    goto…..

en

AA = AA + B

??

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.