13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    zerrr

Programma van oude mac op nieuwe mac zetten: hoe?

Mss een beetje een domme vraag, maar vroeg het me toch af:

Als ik een nieuwe Mac wil kopen, hoe zorg ik er dan voor dat ik een geinstalleerd programma (Logic) op die nieuwe mac krijg? Ik zou zeggen: de harde schijf uit mijn oude Mac overzetten….

Of??????…

Bijdrager
    mollie319

de migratie-assistent gebruiken die standaard in OS X aanwezig is. Firewire kabel tussen de 2 macs doen, en aanwijzingen volgen op het scherm (als je de migratie-assistent opgestart hebt. Deze vind je in de map Hulpprogramma’s)
    scheelt je een hoop schroef werk. 8)

Je kunt dan ook aangeven, wat er allemaal overgezet moet worden van de oude naar de nieuwe Mac.
    Volgens mij is er wel een addertje onder het gras, als je van een PPC Mac naar een Intel Mac gaat,
    maar dit weet ik niet zeker.

Suc6

Marcel

Bijdrager
    zerrr

Hallo,

Dank voor je reactie. Wat ik me afvroeg: bedoel je alleen bestanden (muziek, afbeeldingen, filmpjes e.d.) of ook programma’s (als Logic, Photoshop e.d.)?

Bijdrager
    Vassilli

Je kan daarmee alles overzetten van de ene mac naar de andere.
    De mac van waar je de programma’s wil afhalen uitzetten, dan firewire kabel aansluiten van de ene mac naar de andere.
    De mac opstarten met T ingedrukt, op de (nieuwe) mac verschijnt dan de harde schijf van de oude mac.

Succes

Bijdrager
    Hansi2124

Het allerbeste is natuurlijk het programma schoon installeren vanaf de installatie cd/dvd. En daarna je voorkeuren zelf instellen. Iets meer werk, maar wel zeker dat je geen corrupte bestandjes mee neemt.

Bijdrager
    Mendoza

Ik begrijp het probleem ook niet. Gewoon even opnieuw installeren vanaf CD?

Bijdrager
    zerrr

Hartelijk dank voor jullie reacties. Wist niet dat het zo makkelijk kon.

Bijdrager
    zerrr
    ”Mendoza”

Ik begrijp het probleem ook niet. Gewoon even opnieuw installeren vanaf CD?

Dat zou betekenen dat je programma’s als Final Cut Pro en Logic Pro op meerdere macs kunt installeren. Ik ben inmiddels te weten gekomen dat je programma’s moet de-activeren, om ze vervolgens op een andere Mac te kunnen activeren.

Bijdrager
    zerrr
    Bijdrager
    Hanky Dussen

Je kan Logic mbv de dvd’s gewoon installeren op je nieuwe Mac. Geen probleem dus en geen de-installatie/autorisatie nodig.
    Je kan echter niet Logic op je oude én nieuwe Mac tegelijk draaien, maar dat was je denk ik toch niet van plan.

Bijdrager
    zerrr
    ”Hanky

Je kan Logic mbv de dvd’s gewoon installeren op je nieuwe Mac. Geen probleem dus en geen de-installatie/autorisatie nodig.
    Je kan echter niet Logic op je oude én nieuwe Mac tegelijk draaien, maar dat was je denk ik toch niet van plan.

Nee, klopt. Maar evengoed bedankt!

Bijdrager
    Faure
    ”Hanky

Hoe controleert hij dat dan? Via het netwerk? Internet? Of is het meer dat het niet mag?

Bijdrager
    rogerpaolo
    ”Faure”
    ”Hanky

Hoe controleert hij dat dan? Via het netwerk? Internet? Of is het meer dat het niet mag?

jep dat controleert Logic netjes via je lokale netwerk. Als ik op mijn Mac Pro logic draai dan kan ik het op mijn macbook niet draaien. Of ik moet de airport uitzetten, dan werkt het wel.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.