12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    djleon97

programma uit berichtgeving (mac) verwijderen

Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje met een probleempje. De meesten van jullie zullen me voor gek verklaren dat ik dit programma er op heb staan, maar ik vind ‘m fijn. Het programma waar ik het over heb is CleanMyMac. Deze geeft een melding op m’n mac om deze op te schonen. Ik keek toen even in berivhtcentrum om het proberen te verwijderen en toen zag ik iets verrassends. Ik gebruik CleanMyMac 2 overigens en ik zag daar ook een programma staan van CleanMyMac 3 (ooit een keer ge├»nstalleerd, maar weer verwijderd omdat het niet werkte).

Hoe kan ik dus het onderdeel van CleanMyMac 3 verwijderen? Het programma staat overigens al een tijdje niet meer op mijn Mac…

Zie ook nergens een optie om het te verwijderen en al vrij diep in m’n mac gedoken naar een mapje waar dit in staat…

Bijdrager
    fred44nl

dat kun je regelen in Systeemvoorkeuren – Berichtgeving.

Bijdrager
    djleon97
    fred44nl op 05 januari 2017

dat kun je regelen in Systeemvoorkeuren – Berichtgeving.

Hier kon ik dus geen verwijder optie vinden…

Bijdrager
    McPim

Hier stel je in hoe je de meldingen van CleanMyMac wilt ontvangen, en kun je ze dus ook uitzetten. Als je het programma zelf helemaal wilt verwijderen doe je dat met de uninstaller van CleanMyMac 3.

Bijdrager
    djleon97
    McPim op 05 januari 2017

Hier stel je in hoe je de meldingen van CleanMyMac wilt ontvangen, en kun je ze dus ook uitzetten. Als je het programma zelf helemaal wilt verwijderen doe je dat met de uninstaller van CleanMyMac 3.

t is gelukt met de uninstaller, gewoon even de gratis versie et voilà

Bijdrager
    McPim

Bijdrager
    GoeieDag

Ook hier geldt: betreffende programma selecteren (hier: CleanMyMac 3 Scheduler) en dan de ‘delete’ toets indrukken. Weg. Klaar.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Inderdaad wel onder High Sierra, maar niet onder Sierra. Daar werkt de delete toets van het toetsenbord niet in het regelpaneel om meldingen te verwijderen.

Moderator
    Night

Klopt. Tot en met versie 10.12 moet je hem helemaal onderaan onder de lijn slepen:

(en even op het kruisje drukken bij de betreffende app in het Notification Center zelf (te bereiken vanuit de menubalk via dit icoontje:   )

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Night, Not in Notification Center en by time kan ik niet selecteren op Mac OS 10.12 Sierra. Ik veronderstel dat je nog good old Yosemite gebruikt.

Met sort manually by App staat Diskmaker wel helemaal onderaan.

EDIT: Ik heb gekeken op mijn tweede MacPro die nog met Yosemite werkt en het klopt. Daar kun je een programma slepen onderaan zodat het in Not in Notification Center staat. Dus jouw suggestie klopt voor 10.10. Waarom ze die optie in Sierra hebben weggelaten is voor mij een raadsel. In 10.13 werd het wel rechtgezet, nu via de delete toets op het toetsenbord.

Moderator
    Night

Dus typisch weer van die overgangs-bugs. Gewoon slordigheid.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.