15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    roos

programma start ongevraagd

Hallo
    Iedere nacht klokslag 00.00 uur start er een programma en ik zou niet weten welk………Als ik bij “forceer stop” kijk om het te stoppen( of in ieder geval te weten welk programma het is) zie ik niks bijzonders.Waar kan ik nog meer zien welk programma het is???
    Alvast bedankt

Inactief
    Anoniem

Systeemvoorkeuren -> Energiestand -> en dan rechts onderaan Schema… daar toevallig ingesteld dat je Mac om 12 uur ’s nachts op moet starten?

Bijdrager
    tonie

Welk os heb je? Heb je de standaard instelling voor indexeren of zo aanstaan ? Lees daarover even help–> indexeren dan. Er zijn wel progjes of zelfs wel standaardprogjes in x die je dit kunnen laten zien.

Bijdrager
    roos

zou je me de progjes willen tonen?Ik vind niets in x……..
    Ik heb dat indexeren nog niet voltooid…….dat duurt eeuwen!en dat zal ik vannacht wel laten lopen.

Bijdrager
    benj1989

welk os heb je?

Moderator
    unSOUND
    ”roos”

Iedere nacht klokslag 00.00 uur start er een programma en ik zou niet weten welk….

Hoe weet je dan ├╝berhaupt dat er een programma start ?

Ik gok dat je Tiger hebt ( Jaguar en Panther indexeren immers niet openlijk ), maar ik denk dat Tiger wat onderhoud aan je Mac doet in de late uurtjes…

Bijdrager
    tonie

tja. . of ze draait classic OS 8.5 of zo ohnee, forceer stop. was dat er toen al?

Moderator
    unSOUND

Ze heeft een G5, dus dat kan alleen maar Jaguar, Panther of Tiger zijn. Classic doet geen onderhoud. En aangezien alleen Tiger indexeert in de menubalk, en Roos het over indexeren heeft, kun je vrij zeker gokken dat ze Tiger gebruikt.

Bijdrager
    michelvdb

Kijk eens wat in Systeemvoorkeuren > Accounts > je beheerderaccount > tab Inloggen staat.

Bijdrager
    roos

Ik denk Tiger De versie10.3.9 is zeker.
    Die “tab inloggen” wat gesuggereerd wodt kan ik niet vinden
    en ik hoor hoe de computer begint te ratelen (voor zover je daar bij een G5 van kan spreken)
    Maar het is zo’n geluid at je hoort als je nieuwe software geupdated hebt en die geinstalleerd wordt

Moderator
    unSOUND

10.3.9 is Panther.

Jaguar is 10.2…
    Panter is 10.3….
    Tiger is 10.4….

Panther voert ’s nachts inderdaad onderhoud uit aan je Mac, dus op zich hoe je je daar niet druk om te maken. Tiger doet dit bij voorkeur ook ’s nachts, maar mocht dat niet gaan ( bijvoorbeeld omdat je Mac uit staat of in sluimer staat ) zal hij dit na de volgende opstart uitvoeren. Panther heeft die truc niet, dus hoe vaker je dat uitstelt, hoe langer het de volgende keer zal duren. Zet die indexering dus eens gewoon aan, en zorg dat je Mac niet in sluimer gaat… laat OS X die taken maar eens gewoon afronden.

Bijdrager
    roos

dan nog een vraag
    hoe voorkom ik dat de MaC gaat sluimeren?????

Moderator
    unSOUND

Systeemvoorkeuren > Energiestand

En dan bij “Plaats computer in sluimerstand na..” op “nooit” zetten.
    En ook het vinkje weghalen bij “Plaats harde schijven in sluimerstand indien mogelijk “

Bijdrager
    roos

ik heb vannacht dat “indexeren” eens laten lopen…in een uur of acht heeft de MAC 85000 van over de 500.000 items geindexeerd……………..is het echt noodzakelijk dit te doen????en wat is het voordeel ervan???

Bijdrager
    JeePee

Het is al weer even geleden dat ik Panther gebruikt heb, maar dat indexeren had meen ik te maken met zoeken in de Finder. Als de boel geïndexeerd is, dan gaat het zoeken vele malen sneller.:|

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.