3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Xentro

Programma spingt eindeloos in dock

Best OMT’ers,

Toen ik gisteren mijn computer opstartte was het icoontje van Safari gans de tijd aan het springen in het dock en kreeg ik de melding “programma reageert niet”.

Toen maar eens gaan Googlen en ik kwam bij dit: http://macs.about.com/od/faq1/f/appnotstarting.htm. Ik heb de schijfpermissies hersteld maar het probleem blijft hetzelfde.

Ik heb Safari zo goed als het kan eens verwijderd en geherinstalleerd maar dat leverde ook niks op.

tot slot heb ik een soft reset gedaan door Lion terug te herinstalleren. Maar nog steeds hetzelfde probleem Safari wilt niet opstarten.

Een bijkomend probleem is dat ik niet thuis ben voor de komende 3 weken en ik bijgevolg geen backup kan nemen van mijn mac en hem daarom ook geen clean install kan geven, want alles wat ik daarvoor nodig heb ligt … thuis …

Weet iemand nog iets anders om te proberen?

Bijdrager
    TheBigZ

Heb je al eens in de Console loggings gekeken naar foutmeldingen mbt Safari tijdens het opstarten?

Bijdrager
    Hansi2124

Als er iets fout is met een programma is een van de eerste dingen wat je altijd kan proberen om het voorkeurenbestand van het programma op te zoeken en op je bureaublad te zetten en dan het programma weer opstarten. Doe dat nu ook. Je vindt het bestandje in je thuisbibliotheek:

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.