9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    jaapoost

Programma om software mee te verhuizen.

Ik wil binnenkort een nieuwe Mac halen. Normaal gesproken stap ik zaltijd ontzettend lui over met migratie assistent. Nu wil ik alleen met een schone lei beginnen.

Ik vroeg me af of er een programma is dat, zoals bijvoorbeeld AppZapper, alle info bij een programma zoekt en deze vervolgens kopieert naar mijn nieuwe mac.

Ik haat het namelijk om al die data met de hand bij elkaar te zoeken. Jaren van facturen, opgeslagen wachtwoorden en andere ongein bij elkaar zoeken lukt mij namelijk nooit zonder iets te vergeten,

Anybody to the resque?

Thanks,

Jaap

Moderator
    unSOUND

Dus je wilt met een schone lei beginnen, maar wel alles overzetten ? Dat klinkt een beetje tegenstrijdig. Ik zou gewoon de Migratie-assistent gebruiken, of gewoon je hele HD klonen naar de nieuwe machine.

Bijdrager
    jaapoost

Nou, dus niet alles, maar sommige dingen als bijv, billings, netnewswire, transmit, mail, 1 password. De dingen waar zeg maar een behoorlijke geschiedenis inzit.

Moderator
    unSOUND

In dergelijke gevallen zou ik zelf eerder nu de software weg gooien die je niet meer gebruikt, en vervolgens met de Migratie-assistent de rest overzetten. Andere opties kosten veel meer tijd, en zijn waarschijnlijk uiteindelijk even effectief, zo niet minder.

Bijdrager
    sypie

Is die oude machine een Intel machine? Als het nog een PPC machine is dan kun je beter nieuwere versies van sommige software downloaden (indien legaal) omdat je met verouderde code zit waar Intel niks mee kan, of het moet vertalen via Rosetta.

Bijdrager
    Oppie

Met M.A. kun je toch precies instellen wat je over wilt zetten, en wat niet.
    Maar e.e.a. met de manueel overbrengen is helemaal niet zo veel werk, en wel heel leerzaam…

Bijdrager
    jaapoost

Ik stap over van MBP naar MBP, maar om even on-topic te blijven. Mijn vraag is niet zozeer geadviseerd te worden hoe ik e.e.a. over kan zetten, dat weet ik allemaal (toch bedankt voor de hulp), maar ik ben echt op zoek naar een soort programma als ik hierboven beschrijf.

Mvg,

Jaap

Bijdrager
    Oppie

Ok. On topic: zo’n programma is er niet. Succes.

Bijdrager
    Pieterr
    ”jaapoost”

Nou, dus niet alles, maar sommige dingen als bijv, billings, netnewswire, transmit, mail, 1 password. De dingen waar zeg maar een behoorlijke geschiedenis inzit.

Je kunt proberen van de afzonderlijke programma’s te achterhalen waar ze hun data neerzetten.
    Voor NetNewsWire bv: http://newsgator.mykbpro.com/Article_E263C.aspx

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.