17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    verhoevenw

Programma om ondertiteling te zoeken

Heeft iemand een tip voor een goed werkend (betalend) programma om ondertiteling van series/films te zoeken. Nu moet ik verschillende sites raadplegen en dit met wisselend en vaak bedroevend resultaat.

Bijdrager
    hatolex

Bierdopje.nl al geprobeerd?

En…………gratis:)

Bijdrager
    csteelooper

Als je je films afspeelt in Kodi/XBMC kun je vaak via opensubtitles.org de passende ondertitels voor je film/serie downloaden.

Als je dat niet wilt of geen gebruik maakt van Kodi/XBMC, kun je ook eens kijken naar Subliminal. Hier heb ik echter nog nooit een grafische interface van gezien, behalve dan voor Synology DSM (het OS voor Synology NAS-oplossingen). Subliminal is een Python-bibliotheek die gebruikers in staat stelt om ondertitels te zoeken en te downloaden. Als je de normale download gebruikt, komt er een CLI (Command Line Interface) bij waarmee je er direct gebruik van kunt maken. Ik weet niet of er al een port naar de Mac is gemaakt; de downloads die ik kan vinden naast het buitenbeentje van de SynoCommunity, werken allemaal op Linux.

Bijdrager
    hatolex

Gelezen de vraag van de TS, ben ik bang dat jouw tip voor hem/haar geen begaanbaar pad is.:)

Bijdrager
    Unlock32
    hatolex op 27 juni 2015

Bierdopje.nl al geprobeerd?

En…………gratis:)

Die sturen je door naar Subtitleseeker.com….voor mij trouwens een prima plek om ondertitels weg te halen.

Bijdrager
    Brombeer

Je wilt een programma dat jou betaalt?

Die vraag is hier nog niet zo lang geleden ook al eens gesteld

Het is maar net voor wat voor content en in welke talen je de subs wilt hebben. Voor Amerikaanse series slaag ik doorgaans bij Addic7ed, BBC programma’s hier en hier.
    Met dien verstande dat ik liever Engelse subs meelees, dan brak vertaalde Nederlandse
    Zoeken kan hier en synchroniseren o.a. hier.

Bijdrager
    Obi

VLC met de gratis extensie VLsub?

9 van de 10 keer vind VLsub de juiste ondertitels.

Bijdrager
    verhoevenw

Weer eens bedankt voor jullie professionele hulp! Met o.a. SubtitleSeeker geraak ik veel verder!

Zo zoek ik de Nederlandse ondertitels bij de Amerikaanse reeks ‘Agents os S.H.I.E.L.D.’ . Via SubtitleSeeker heb ik ze voor seizoen 1 gevonden maar bij het afspelen kloppen die aan geen kanten. Moet ik dan alle (22) afleveringen afzonderlijk zoeken en downloaden? Bestaat er een truc om dit op te lossen?

Bijdrager
    LeonDekkers

Ik gebruik Subtitles, gewoon je film bestand erop slepen en het programma doet de rest.

http://subtitlesapp.com

Bijdrager
    Brombeer

@Leon: dat is wel een dertigdagen trial. Daarna kost de app tien dollar.

Je moet even kijken welke versie er geĆ¼pload is.
    Zo zie ik bijv. dat acht dagen geleden Agents.of.Shield.S01E01.1080p.BluRay.HEVC.FLAC.5.1-Absinth.mkv op usenet is verschenen. In dit geval heeft meneer Absinth de film gecodeerd en je moet dus zoeken naar een sub die daar op past. Versies voor LOL, Dimension, of Immerse om er maar een paar te noemen kunnen passen, maar dat hoeft niet.

Maar wat ook meespeelt is het soort compressie dat is gebruikt. Subs voor een HDTV/x264 lopen in een WEB-DL.DD5.1H264 doorgaans flink uit de maat. De pixelhoogte (720p/1080p) maakt daarbij weinig uit. HEVC is de opvolger van H264, betrekkelijk nieuw en zeer wel mogelijk dat daar (in jouw voorkeurstaal) nog geen subs voor zijn. Het is immers ook maar liefdewerk oud papier.

Dankzij jouw vraag heb ik zojuist van het bestaan van HEVC geleerd, ik ben het ‘in het wild’ nog niet tegen gekomen.

In het verleden wilde ik nogal eens wat tijd steken in het synchroniseren via zi-yu.com, maar tijdens het afspelen in VLC met de H en de J-toets stoeien volstaat doorgaans wel.

Bijdrager
    KarelWillem

Subtitles werkt prima ja.

En volgens de topicstarter is betalen geen probleem toch?

Bijdrager
    verhoevenw

KarelWillem bedoel je dan dit programma? En is het zijn 9$ waard;-)

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, deze: http://subtitlesapp.com

En dat is die 9 dollar wel waard.

Bijdrager
    verhoevenw

Ondertussen heb ik Subtitles even uitgeprobeerd en het loopt prima! (y)

Bedankt @KarelWillem voor de tip!

Weer eens van harte bedankt voor jullie gewaardeerde hulp en nog een fijn weekeinde gewenst!

Bijdrager
    Unlock32
    verhoevenw op 27 juni 2015

Weer eens bedankt voor jullie professionele hulp! Met o.a. SubtitleSeeker geraak ik veel verder!

Zo zoek ik de Nederlandse ondertitels bij de Amerikaanse reeks ‘Agents os S.H.I.E.L.D.’ . Via SubtitleSeeker heb ik ze voor seizoen 1 gevonden maar bij het afspelen kloppen die aan geen kanten. Moet ik dan alle (22) afleveringen afzonderlijk zoeken en downloaden? Bestaat er een truc om dit op te lossen?

Ik herken dit helemaal niet, maar ik weet natuurlijk niet waar jij je series download, maar lees Brombeer zijn stukje maar goed.

Bijdrager
    wouter57

Zoek in het vervolg ook eens op Spotlite, daar heb ik de hele serie gevonden met Nederlandse ondertiteling. seizoen1 aflevering 02.

Bijdrager
    The Gimp

Popcorn time.. Nog eenvoudiger !

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.